شناسهٔ خبر: 47864551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

۳۶۳هزارو۴۲رای ماخوذه صحیح ریاست‌جمهوری در چهارمحال وبختیاری اخذ شد

شهرکرد- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشارکت ۵۳.۲۸ درصد مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: مردم این استان ۳۶۳ هزار و ۴۲ رای ماخوذه صحیح به صندوق‌های رای انداختند.

صاحب‌خبر -

ملک‌محمد قربان‌پور روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از این تعداد حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۸۷ هزار و ۷۴۳ رای برابر ۵۱.۷۱ درصد کل آرای ماخوذه صحیح را به خود اختصاص داد.

وی افزود: از مجموع آرا ماخوذه محسن رضایی میرقائد ۱۵۳ هزار و ۸۲۶ رای برابر ۴۲.۳۷ درصد آرای مردم استان را بدست آورد.

قربان‌پور تصریح کرد: عبدالناصر همتی با کسب ۱۴ هزار و ۳۲ رای برابر ۳.۸۶ درصد آرای ماخوذه صحیح را به خود اختصاص داد.

وی یادآور شد: محسن قاضی‌زاده هاشمی در چهارمحال و بختیاری هفت هزار و ۴۴۱ رای برابر ۲.۰۴ درصد آرای ماخوذه صحیح را کسب کرد.

قربان‌پور یادآور شد: بیشترین میزان مشارکت مردم چهارمحال و بختیاری در انتخابات ۱۴۰۰ مربوط به شهرستان کوهرنگ با افزون‌بر ۹۰ درصد بود.

به گزارش ایرنا، جمعیت واجد شرایط چهارمحال و بختیاری در انتخابات ۱۴۰۰ برابر ۷۴۱ هزار و ۳۲۲ نفر بود که از این تعداد ۳۹۵ هزار و ۱۵ نفر برابر ۵۳.۲۸ درصد در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کردند و آرای ماخوذه صحیح آنان ۳۶۳ هزار و ۴۴ رای بوده است.

سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خرداد و بامداد شنبه ۲۹ خرداد در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

نظر شما