شناسهٔ خبر: 47864226 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شجاعان خبر داد؛

برای انتخابات ۱۴۰۰ در ۲۵ مرکز استان از تجهیزات الکترونیکی انتخابات استفاده شد

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک گفت: تجهیزات الکترونیکی ما در همه ستاد‌ها مستقر بود، البته در اجرای این کار در برخی شعب با تاخیر مواجه بودیم که به سرعت برطرف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر شجاعان رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور در جمع خبرنگاران حاضر در وزارت کشور با اشاره به بروز برخی مشکلات در سامانه‌های الکترونیکی انتخابات گفت: در حوزه اجرایی در زمینه فناوری اطلاعات همانطور که می دانید برای انتخابات سامانه‌ای تحت عنوان سامانه جامع انتخابات داشتیم که تمام فرایند‌های انتخابات را به صورت الکترونیکی پایش می کرد.

او ادامه داد: در تلاش بودیم که برای هر دوره امکانات این تجهیزات را بهبود ببخشیم؛ تجهیزات الکترونیکی ما در همه ستاد‌ها مستقر بود، البته در اجرای این کار در برخی شعب با تاخیر مواجه بودیم که به سرعت برطرف شد.

وی افزود: ما ۷۰ هزار شعبه داشتیم و اگر یک درصد از این شعبات هم با چنین مشکلاتی مواجه شده باشند رقمی در حدود ۷۰۰ شعبه می شود که قطعا رقم خوشایندی نیست. اما در کل تجربه بسیار خوبی با همکاری عزیزان مان در هیات نظارت داشتیم. ما هیچگونه اختلال جدی در زیرساخت‌ها ندشاتیم و این ماحصل زحمت هزاران نفر بود.

شجاعان، درباره صندوق‌های الکترونیک هم بیان کرد: در این دوره تصمیم گرفته شد که در مراکز بیشتری از این تجهیزات استفاده شود، لذا در ۲۵ مرکز استان از این تجهیزات استفاده شد که کار خود را به خوبی انجام دادند.

او درباره برآورد تعداد شرکت کنندگان در هر استان بیان کرد: ما به صورت دقیق آمار افرادی که رای دادند را با تفکیک جنسیت و سن داریم؛ ما به ازای هر تعرفه شماره ملی داریم و به هیچ عنوان شایعه‌هایی تحت عنوان رای فوت شده‌ها و یا زیر ۱۸ سال وجود ندارد. متاسفانه در فضای مجازی درباره عدم هماهنگی برخی دستگاه‌ها خیلی مطالب عنوان شد؛ در حالی که در برابر حجم عظیم اقدامات ما امر مهمی نبوده است.

انتهای پیام/

نظر شما