شناسهٔ خبر: 47861661 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور:

همه گروه‌ها در سراسر کشور در آمادگی کامل هستند/ حادثه امنیتی در زمان برگزاری انتخابات نداشتیم

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: هیچ حادثه امنیتی در برگزاری انتخابات روز گذشته نداشتیم و همه نیروها در سراسر کشور در آماده باش کامل هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: تهدیدات زیادی از جهت اقدامات تروریستی در طول این مدت داشتیم. عناصری را در داخل تحت تاثیر و فریب داده بودند.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتی هیچ حادثه امنیتی در برگزاری انتخابات روز گذشته رخ نداد همه گروه ها در سراسر کشور در آمادگی کامل بوده و هستند.

ذوالفقاری ادامه داد: بیش از 300 هزار نفر به طور مستقیم و بیش از 300 هزار نفر در مرز شهرها روستاها تامین امنیت شعب اخذ رای را بر عهده داشتند. همه با هماهنگی و برنامه ریزی و طرح ریزی کار اطلاعاتی و امنیتی را اجرا کردند.

وی در مورد امنیت انتخابات گفت: از حدود ۶ ماه قبل کار برنامه‌ و طرح ریزی در خصوص امنیت انتخابات صورت گرفت، برآوردهایی درباره تهدیدات امنیتی می شد که در سطح شورای امنیت کشور، شورای امنیت انتخابات، تامین استان ها و شهرستان ها هماهنگی هایی صورت گرفت.

ذوالفقاری تاکید کرد: عناصری در داخل تحت تاثیر و فریب قرار گرفته بودند که در بسیاری موارد در تورهای اطلاعاتی قرار گرفتند، بعضی ها مورد ارشاد قرار گرفتند و بعضی‌ها هم دستگیر شدند. هیچ حادثه امنیتی در برگزاری انتخابات روز گذشته نداشتیم و همه نیروها در سراسر کشور در آماده باش کامل هستند. 

وی گفت: همه دستگاه‌ها با هماهنگی کامل و با برنامه‌ریزی که در قرارگاه امام علی علیه السلام صورت گرفت کار اطلاعاتی و عملیاتی را انجام دادند. مناطق ما در امنیت قرار دارند. جامعه اطلاعاتی وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و نیروهای انتظامی در نیروگاه سلمان ناجا هماهنگی لازم را انجام دادند و حتی هر روز این اطلس امنیتی مورد بررسی قرار گرفت. یک تصادف در سیستان و بلوچستان و یک تصادف در دیواندره داشتیم که یک نفر از مجریان ما در دیواندره فوت کرد و تعدادی هم زخمی شدند. در سیستان و بلوچستان هم سربازی حین انجام وظیفه در اثر حادثه رانندگی به شهادت رسید. یکسری تعرفه‌های جعلی در شبکه های اجتماعی نشان داده شده که نیروی انتظامی در حال پیگیری است. تخلفات جزئی در شعب اخذ رای هم داشتیم که مثلاً یکی برای نامزدی تبلیغ می‌کرد به آنان تذکر داده شد و برخی هم دستگیر و به مرجع قضایی ارجاع داده شدند.

بیشتر بخوانید:

  • نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد/ رئیسی با نزدیک 18 میلیون در صدر است
  • توییت محسن رضایی خطاب به مردم و رئیسی

نظر شما