شناسهٔ خبر: 47852868 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شیعه و اهل سنت در میدان انتخاب

امروز جامعه اهل تسنن و شیعه خراسان‌جنوبی پا به پای مردمان ایران زمین وحدت خود را با حضور در شعب اخذ رأی به نمایش گذاشته و به ایرانی بودن خود مفتخر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، 28خرداد امسال را می‌توان گفت: «روز ایران و سرنوشت». اگرچه سرنوشت ریاست جمهوری و پارلمان شهری در این روز رقم می‌خورد اما نکته حائز اهمیت این است که چشم دنیا به ایران و ایرانیان است.

آن‌ها می‌خواهند بدانند ایرانیان چگونه با این رویداد بزرگ برخورد می‌کنند؟ امروز شاید بر هیچ کس پوشیده نباشد که ما را با حضورمان می‌سنجند و به هر میزان این حضور پر رنگ‌تر باشد، عیار اقتدار ایران در منظر جهانیان بیشتر خواهد بود.

همگان واقف هستیم که حضور نیافتن نه تنها به بهبود شرایط اجتماعی و زندگی کمکی نمی‌کند بلکه بدخواهان به ایران را جسورتر و فشارهای سیاسی و تحریمی را بیشتر می‌کند، خوشبختانه حضور مردم به گونه‌ای است که مانند همیشه دشمن را ناامید کرده است.

بدیهی است قفل تحریم‌ها و خباثت دشمنان بین‌المللی علیه ایران به مراتب آسان‌تر شکسته خواهد شد، البته نباید از حق گذشت، شاید بعضی از کاستی‌هایی که می‌توانست نباشد به این شرایط دامن زده و برخی دلسردی‌ها را ایجاد کرده است، اما اگر انتخاب امروز به درستی انجام شود و مردم حضور قدرتمندی پای صندوق‌ها داشته باشند، بدیهی است قدم فوق‌العاده و سرنوشت‌سازی را برای رفع مشکلات برمی‌داریم.

شیعه وسنی در میدان انتخاب

امروز جامعه اهل تسنن و شیعه خراسان‌جنوبی پا به پای مردمان ایران زمین وحدت خود را با حضور در شعب اخذ رأی به نمایش گذاشته و به ایرانی بودن خود مفتخر هستند. حضور گسترده  و یکپارچه در پای صندوق‌های رأی نیز نشان از رضایت‌مندی آن‌ها از نظام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی است.

«عرفانی» یکی از شهروندان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نظام اسلامی متعلق به هه مردم است، گفت: بر شیعه و سنی واجب است که در تمام صحنه‌ها به حمایت از نظام حاضر شوند.

باید با حضور خود در این دوره از انتخابات هم بگوییم که همواره پیمان اخوت و برادری را حفظ کرده و در برابر خواسته‌های دشمن تسلیم نمی‌شویم

 

وی با بیان اینکه دشمن چشم دیدن وحدت شیعه و اهل تسنن را ندارد و  انتخابات نمایش اقتدار نظام و وحدت شیعه و سنی است، تبیین کرد: باید با حضور خود در این دوره از انتخابات هم بگوییم که همواره پیمان اخوت و برادری را حفظ کرده و در برابر خواسته‌های دشمن تسلیم نمی‌شویم.

عرفانی مطرح کرد: امروز باری دیگر وحدت شیعه و سنی ایرانیان به رخ جهانیان کشیده می‌شود و آمریکا برای خدشه‌دار کردن این وحدت تلاش زیادی می‌کند وهمیشه نیز با شکست مواجه می‌شود.

دشمن به دنبال تفرقه‌افکنی

یکی دیگر از شهروندان طبس مسینا نیز با بیان اینکه انتخاب اصلح یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی است که باید هر فرد ایرانی آن را انجام دهد، گفت: امروز چشم دشمن لحظه‌ای از حرکلت ملت ایران برداشته نمی‌شود.

دشمن در صحنه‌های سیاسی به‌دنبال فرصتی برای تفرقه‌افکنی است و نباید با ایجاد شکاف بین شیعه و اهل تسنن این فرصت را در اختیار دشمن قرار دهیم

 

وی با بیان اینکه انتخابات رسالت سنگینی را بر عهده هر ایرانی می‌گذارد، افزود: دشمن در صحنه‌های سیاسی به‌دنبال فرصتی برای تفرقه‌افکنی است و نباید با ایجاد شکاف بین شیعه و اهل تسنن این فرصت را در اختیار دشمن قرار دهیم.

این شهروند با اشاره به اینکه باید با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رأی به جهان ثابت کنیم که وحدت شیعه و سنی همواره ادامه دارد، خاطرنشان کرد: ما مردمان این استان با تمام تنوع مذهبی با شرکت در انتخابات علاوه‌ بر نشان دادن وحدت همیشگی پایه‌های نظام و انقلابمان را همواره استوار می‌‎کنیم.

این شهروند اهل سنت با اشاره به اینکه سرنوشت هر ملتی به دست خود آن ملت مشخص می‌شود، بیان داشت: بر عهده تمام افراد است که پای صندوق‌های رأی حضور یافته و در تعیین سرنوشت کشور خود مشارکت داشته و سهیم باشند.شیعه و سنی برادریم

یکی دیگر از شهروندان اهل تسنن خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه هدفم از حضور در انتخابات، انجام تکلیف و وظیفه شرعی و سیاسی است، عنوان کرد: ما شیعه و سنی در همه صحنه‌ها با هم برادر و برابر هستیم و در انتخابات هم در کنار هم شرکت می‌کنیم تا وحدت و برادری خود را نشان دهیم.

امروز نیز با مشارکت حداکثری خود باری دیگر فریادهای خود را بر سر آمریکا خواهند کشید و او را از دشمنی با این کشور بزرگ ناامید خواهند کرد

 

وی با تأکید بر اینکه شیعه و سنی باید پشتیبان ولایت فقیه باشند، مطرح کرد: امروز نیز با مشارکت حداکثری خود باری دیگر فریادهای خود را بر سر آمریکا خواهند کشید و او را از دشمنی با این کشور بزرگ ناامید خواهند کرد.

 

 

این شهروند ادامه داد: شیعه و سنی همواره پشت نظام، انقلاب و رهبری بوده و در طی ۴۲ سال انقلاب برای حفظ آرمان‌های انقلاب تلاش کرده‌اند و در این برهه حساس کنونی این انتخابات را به‌عنوان عرصه نبرد حق و باطل گرامی داشته‌اند.

وی از همه هموطنان شیعه و سنی خواست در ساعات باقی‌مانده در انتخابات حضور حداکثری داشته‌ باشند چون بدخواهان نظام به‌دنبال کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات هستند و دیدن سیل عظیم جمعیت در پای صندوق‌های رأی دشمنان را از اجرای برنامه‌ها و توطئه‌هایشان ناامید می‌کند.

مشارکت حداکثری؛ زمینه‌ساز شکست دشمن

مولوی «عبدالعزیز خالقی» امام جمعه اهل سنت روستای درمیان با اشاره به اهمیت انتخابات ۱۴۰۰، گفت: مردم باید شرکت پرشور در انتخابات داشته باشند چراکه مسئله، مسئله اسلام و کفر است.

وی با تأکید بر اینکه میزان مشارکت بسیار مهم است چراکه با مشارکت حداکثری می‌توان سرفرازی ایران را در جهان نمایان کرد، افزود: انتخابات مبارزه بین حق و باطل است و کثرت آرا را می‌طلبد و مردم شریف ایران باید این را بدانند که مشارکت حداکثری باعث شکست دشمن است.

امام جمعه اهل سنت روستای درمیان بر لزوم انتخاب کاندیدای اصلح تأکید کرد و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی، معیشتی، گرانی و کمبودهایی که در حال حاضر در کشور شاهد هستیم برنامه و توانایی نامزدها باید بررسی شود و کاندید اصلح را انتخاب کنیم.

آری اینجا خراسان‌جنوبی، قطعه‌ای کوچک از ایران بزرگ است که شیعه و سنی زیادی در دل می‌پرواند و امروز این مردم ولایت‌مدار استان با حضور یکپارچه خود در صحنه انتخابات، باری دیگر وحدت خود را به اوج رساندند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ر

نظر شما