شناسهٔ خبر: 47847657 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

حامیان هشت نامزد شورای شهر چالوس روانه زندان شدند

ایرنا

رئیس دادگستری چالوس با تکذیب خبر بازداشت یکی از نامزدهای شورای اسلامی شهر چالوس ، از شناسایی و دستگیری هشت نفر از حامیان نامزدهای شورای این شهر به اتهام تخلفات انتخاباتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، بعضی از کاربران شبکه های اجتماعی در فضای مجازی از ساعاتی پیش ادعای دستگیری یکی از نامزد ششمین دوره شورای اسلامی شهر چالوس را به اتهام خرید و فروش رای منتشر کردند.

علی ادبی فیروز جایی عصر جمعه گفت که هیچ نامزدی دستگیر یا بازداشت نشده است و افراد دستگیر شده هم سردسته های گروه های تبلیغاتی برخی نامزدها هستند که بر اساس گزارش های مردمی و نیز سرکشی بازرسان ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات تبلیغات انتخاباتی شناسایی و پس از تشکیل پرونده روانه زندان شدند.

طبق ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها هر گونه تقلب و تزویر در انتخابات و اعمال خلاف این قانون و آئیننامه اجرایی، خرید و فروش رای ، رای با شناسامه دیگران و دیگر تخلفات انتخاباتی جرم محسوب می شود.

رئیس دادگستری چالوس اظهار داشت : بر اساس بررسی های اولیه ، متهمان دارای سابقه تخلف در این زمینه بودند و به هنگام دستگیری هم از آنان مقادیری وجه نقد هم کشف شد ضمن اینکه خودروهایشان نیز برابر قانون توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

ادبی فیروجایی خطاب به شهروندان چالوسی افزود : تمامی اطلاعات منتشره در صفحات شبکه های اجتماعی پیام رسان رصد خواهد شد و در صورت مشاهده هرگونه تبلیغات در روز برگزاری انتخابات ، برابر قانون با کاربران فضای مجازی و نیز نامزد مدنظر شورای شهر و روستا برخورد قانونی خواهد شد.

پیش از این نیز برای پنج نفر از نامزدهای شورای اسلامی شهر چالوس به اتهام راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی و رعایت نکردن قوانین تبلیغات انتخاباتی تشکیل پرونده شده بود.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میان دوره ای خبرگان رهبری در مازندران در حال برگزاری است.

طبق گزارش ستاد انتخابات شهرستان چالوس ، دست کم ۶۶ داوطلب شورای شهر در شهرهای چالوس ، هچیرود و مرزن آباد در این دوره از انتخابات برای کسب آرای بیشتر با همدیگر رقابت می کنند. 

شهرستان ۱۱۶ هزار نفری چالوس از ۱۷۰ نقطه روستایی و سه نقطه شهری برخوردار است. 

نظر شما