شناسهٔ خبر: 47844036 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عراقچی: امیدوارم نتیجه انتخابات برای مردم ایران خیر باشد

معاون وزیر امور خارجه مشارکت گسترده مردم در پای صندوق‌های رای را باعث افزایش اقتدار و استحکام قدرت جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: امیدوارم نتیجه انتخابات برای مردم ایران خیر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در مذاکرات احیای برجام در وین به سر می‌برد، امروز (جمعه) ۲۸ خرداد با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش رای خود را برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صندوق انداخت.

وی پس از آن در گفت‌وگویی با خبرگزاری صدا و سیما درباره اهمیت شرکت مردم در انتخابات گفت: توفیق یا قسمت ما بود که این دوره از انتخابات را در وین و در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش رای خودمان را به صندوق بیندازیم.

این دیپلمات ارشد ایرانی اضافه کرد: مسلما انتخابات ریاست جمهوری یکی از ارکان نظام است و یکی از مهمترین برای انتخاب رئیس جمهوری که حداقل چهار سال مدیریت کشور را در ابعاد اجرایی به عهده دارد و اهمیت بسیار زیادی دارید.

* امیدوارم نتیجه انتخابات برای مردم ایران خیر باشد

عراقچی بیان کرد: امیدوارم امروز مشارکت گسترده مردم را در پای صندوق‌های رای شاهد باشیم و این مسلما باعث افزایش اقتدار و استحکام و قدرت جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. من در عرصه سیاست خارجی به عینه این را می‌بینم که وقتی مردم پشت سر نظام هستند و در عرصه‌های مختلف خود را نشان می‌دهند و در انتخابات شرکت می‌کنند با یک قوت و اقتدار و عزت بیشتری در عرصه‌های بین‌المللی حاضر می‌شویم.

معاون وزیر خارجه افزود: امیدوارم انتخابات این دوره هم ان‌شاءالله با مشارکت گسترده مردم، منجر به دولتی شود که باعث عزت و افتخار جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی با تعامل گرایی و تعامل عزتمندانه با بقیه کشورهای جهان شود و امیدوارم نتیجه انتخابات برای مردم ایران خیر باشد.

به گزارش فارس، معاون وزیر خارجه همچنین پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: حضور پررنگ مردم در انتخابات بی تردید پشتوانه محکمی برای یک سیاست خارجی مقتدر، عزتمند و تعاملگرا می‌باشد و حتما باعث تقویت مذاکره کنندگان در مسیر سخت رفع تحریم‌ها خواهد شد. 

عراقچی اضافه کرد: اینجانب به عنوان کارمند ملت ایران در عرصه دیپلماسی، همراه با همکارانم در تیم مذاکره کننده هسته‌ای در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین حضور یافته و رای خود را به صندوق‌های رای انداختیم. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

نظر شما