شناسهٔ خبر: 47843075 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

گزارش شبستان از حضور چهره‌های مسجدی پای صندوق‌های رای

مسئولان نهادهای فعال مسجدی نیز در کنار سایر اقشار و گروه‌ها از نخستین ساعات امروز پای صندوق‌های رای حضور یافتند و آراءشان را به صندوق انداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان ، چهره های مسجدی نیز همچون دیگر اقشار و گروه ها از نخستین ساعات امروز (جمعه، 28 خرداد) به منظور تعیین سرنوشت چهار ساله کشور پای صندوق های رای رفتند. آنچه در ادامه می آید مروری است بر حضور برخی از این چهره ها.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» از حضور خود در شعبه در شعبه هنرمندان واقع در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) مشهد مقدس در ساعات ابتدایی آغاز رای گیری خبر داد و گفت: با این اینکه در نخستین ساعات شروع رای گیری در شعبه حضور یافتم اما خوشبختانه مشارکت مردم بالا و شور و شوق برای رای دادن در آنها نمایان بود.

 

 

 

 

 

رئیس ستاد فهما بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: «إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا» یعنی راه نشان داده شده برخی شاکر هستند و برخی کفران می کنند، نظام مقدس جمهوری اسلامی از نعمات الهی است و ما مثل ماهیان در دریا شاید قدر این نعمت بزرگ را ندانیم!

 

وی تاکید کرد: بنابر سنت قرآنی اگر شکرگذار نعمت ها باشیم خداوندآن نعمت را برای ما استمرار می دهد، امروز شکر بر نعمت جمهوری اسلامی که استمرار آن را تضمین می کند، شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح است. البته مردم ما فهمیم و فرهیخته هستند و در همه این 42 سال ثابت کرده اند که در همه انتخابات ها و بحران ها در میدان بوده اند.

 

حجت الاسلام ارزانی در پایان گفت: امروز هم نفر به نفر پای صندوق آمده و منتخبان اصلح را هم در ریاست جمهوری، هم خبرنگان رهبری و  هم شورای شهر انتخاب می کنند.

 

شرکت در انتخابات مصداق عمل صالحی است که دشمنان را به خشم می آورد!

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین «حسین محمدابراهیم» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه رای خود را در مسجد «ارشاد» شهرری به صندوق انداخته است، اظهار کرد: در سوالی که از میزان مشارکت مردمی از مسئولان شعبه داشتم، پاسخ دادند که حضور مردم از ابتدای صبح چشمگیر بوده و امید است با تداوم این حضور مجدد حماسه خلق شود.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه حضور در انتخابات آثار و برکات بسیار دارد، تاکید کرد: این حضورً یک تکلیف الهی است امام خمینی(ره) در وصیتنامه خود مرقوم فرمودند: چه بسا عدم حضور در برخی برهه ها در راس گناهان کبیره است. عدم حضور پشتوانه های مردمی نظام را خدشه دار شود می کند.

 

وی خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 120 سوره مبارکه توبه می فرماید: «... هیچ قدمی در جایی که کفار را خشمگین کند ننهند و هیچ دستبردی به دشمنان نرسانند جز آنکه در مقابل هر یک از این رنج و آلام عمل صالحی در نامه اعمالشان نوشته شود که خدا هرگز اجر نیکوکاران را ضایع نخواهد گذاشت». امروز مصداق این عمل صالح که دشمن را به خشم می آورد شرکت در انتخابات است.

 

حضور پرشور مسجدی ها پای صندوق های رای

 

حجت الاسلام والمسلمین «ناصر میرمحمدیان» نیز با بیان اینکه رای خود را همراه با خانواده در مسجد دانشگاه صنعتی شریف به صندوق انداخته است، ابراز کرد: خدا را شکر با اینکه ساعات آغازین انتخابات بود، اما استقبال و حضور مردم بالا بود و برای رای دادن شور و شوق داشتند.

 

 

 

 

مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به حضور گسترده مسجدی ها در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، بیان کرد: طرح «از ندبه تا حماسه» به منظور مشارکت گسترده مسجدی ها در انتخابات پس از شرکت در مراسم دعای ندبه به مساجد سراسر کشور پیشنهاد شد که خوشبختانه استقبال خوبی از آن صورت گرفته و مسجدی ها بعد از دعای ندبه به طور جمعی در انتخابات شرکت کرده اند.

 

وی درباره ضرورت های شرکت در انتخابات بیان کرد: از نگاه قرآنی، این حقِ رای امانتی الهی است و باید خدا را شاکر باشیم که در زمانه ای زندگی می کنیم که از حق رای برخوردار هستیم در حالی که بسیاری از مسلمانان در کشورهای همسایه ما چنین حقی را ندارند! از منظر عقلی نیز، کنش فعال بسیار موثرتر از کنش منفلانه است.

 

حجت الاسلام میرمحمدیان ادامه داد: رای ما در کنار انتخابی که می کنیم این پیام را دارد که ما پذیرفته ایم که تغییر در کشور را از طریق روش های مسالمت آمیز انجام دهیم چون اگر ما این روش را به کار نگیریم دیگرانی با روش های غیرمسالمت آمیز و حتی هجوم و حمله به میدان می آیند تا امنیت و آرامش ما را بر هم بزنند. البته کاری از پیش نمی برند اما آزار می رسانند نظیر حمله های تروریستی به مجلس.

 

خلق حماسه ای دیگر از حضور

 

 

ببینید | نظر جالب شهاب مرادی درباره کلیپ حاشیه‌ساز دعوا در جلسه روضه زنانه  - خبرآنلاین

 

 

 

حجت الاسلام شهاب مرادی، چهره سرشناس منبر و سخنران مسجدی نیز با بیان اینکه علاقمند به شرکت در انتخابات در نخستین ساعت اخذ رای بوده است، گفت: اواسط روز به حسینیه دزاشیب رفتم و توانستم رای خود را به صندوق بیندازم. نکته جالب اینکه در این رفت و آمدها ازدحام جمعیت و صفوف طولانی مردم برای شرکت در انتخابات را شاهد بودم که با توجه به گرمای هوا و نیز شرایط کرونایی کشور، نویدبخش حماسه ای دیگر از حضور بود.

 

شرکت در انتخابات دو وجه دارد؛ تایید نظام و تعیین اصلح

 

 

نتیجه دنیا طلبی غفلت از آخرت است

 

 

حجت الاسلام والمسلمین «رحمان غیاث»، کارشناس مذهبی و از چهره های سرشناس مسجد و منبر هم با بیان اینکه رای خود را در حسینیه «علی و زهرا سلام‌الله علیهما) واقع در خیابان شهید کلاهدوز به صندوق انداخته است، گفت: انتخابات دو حیث دارد یکی تایید نظام و دیگری تعیین رئیس جمهوری. تایید نظام ربطی به مسلمان بودن ندارد بلکه در ارتباط مستقیم با ایرانی بودن است و هر کس به اعتبار ایرانی بودن با حضور در انتخابات نظام را تایید می کند.

 

وی با اشاره به روایت امیرمومنان امام علی(ع) که فرمودند «سرزمین ها با وطن‌دوستی آباده شده اند»، تاکید کرد: در تعیین رئیس جمهور نیز به اعتبار انسان بودن باید بهترین را انتخاب کنیم و در این انتخاب به اعتبار مسلمان بودن باید ملاک های بهترین در دین را بشناسیم. تکیه بر توان داخلی و نداشتن چشمداشت به بیرون ازجمله این ملاک ها است.

 

انتخابات؛ مایه تقویت کشور و مصونیت بخش در برابر توطئه‌ها 

 

اولویت اوقاف رسیدگی به موقوفات متروکه است/ ضرورت ایجاد فرهنگ وقف - خبرگزاری  مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

 

حجت الاسلام والمسلمین «حسین روحانی نژاد»، نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و امام جماعت مسجد امام علی(ع) واقع در کوی لاله بلوار ارتش، نیز با بیان اینکه در این مسجد رای خود را به صندوق انداخته است، گفت: انتخابات یک جهاد عمومی و امتحانی الهی است که اگر با حضور حداکثری مردم همراه شود، مایه تقویت کشور و مصونیت بخش در برابر توطئه‌ها و زمینه ساز ایرانی قدرتمند در عرصه های مختلف به ویژه جهانی خواهد بود.

 

وجوب عقلی و شرعی حضور در انتخابات

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین «حجت الله ذاکر نیز با بیان اینکه در مسجد جامع «امام سجاد(ع)» (واقع در بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی) رای خود را به صندوق انداخته است، گفت: به لطف الهی مردم مشارکت بالا و پرشور دارند و با هدایت ها و رهنمودهای حکمیانه مقام معظم رهبری مشارکت مردم بیش از پیش بینی ها است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد تاکید کرد: هم عقل بنابر وجوب دفع خطر احتماعی و هم شرع حضور در انتخابات را توصیه می کند. چون عقلا عدم حضور سبب طمع دشمن به ما می شود از سوی دیگر بنابر تصریح شرع، هر کسی که عقلامند به سرنوشت خود و آینده کشور است باید در این لیله القدر نظام حضور داشته باشد.

 

انتخابات تضمین کننده امنیت و پیشرفت است

 

 

فعالیت واحد مشاوره حرم کریمه اهل‌بیت(س) در دو شیفت ضروری است

 

 

حجت الاسلام والمسلمین «مهدی احمدی»، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نیز با بیان اینکه رای خود را ساعت 9 صبح امروز، در شهر عشق آباد از توابع طبس در استان خراسان جنوبی به صندوق انداخته است، گفت: در کشوری مقدس که اتکائش به پشتیبانی ملت خود است، انتخابات تضمین کننده امنیت و پیشرفت است. امید آنکه با حضور مطلوب مردم و انتخاب اصلح پیشرانی نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح منطقه و جهان تثبیت شود و گسترش یابد و این مسیر نورانی تا نابودی هر چه سریعتر ظلمت شیطان بزرگ ادامه یابد.

 

 

حضور در انتخابات بعد از ندبه انتظار

 

 

مرجعیت عبادی و مهدوی، چشم انداز مسجد مقدس جمکران است / ویژه برنامه های  آخرین شب قدر در جمکران - خبرگزاری حوزه

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین «یاسین حسین آبادی» نیز از حضور خود پای صندوق های رای در نخستین ساعات صبح امروز خبر داد و گفت: در مسجد مقدس جمکران دو شعبه اخذ رای یکی از در وروی باب الشهداء و در صحن ابراهیم خلیل(ع) و شبستان امام هادی(ع) و شعبه دوم در صحن امام مهدی(عج) شبستان بزرگ کربلا تعبیه شده است.

نیز در

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: من و برخی دیگر از معاونان و مدیران مسجد مقدس جمکران در نخستین دقایق اخذ رای، بلافاصله بعد از دعای ندبه میعاد منتظران همراه با خیل عظیم زائران پای صندوق های رفتیم و همراه با مهدی باوران رای خود را به صندوق انداختیم.

 

حضور پرشور در انتخابات؛ تبلور امید به آینده

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین «امیر ارزانی» نیز با بیان اینکه رای خود را در شعبه شهید حجاریان به صندوق انداخته است، گفت: خوشبختانه حضور مردم در انتخابات پرشور و همراه با انگیزه و نشاط است، نشاطی که امید به آینده در جامعه را نشان می دهد. از سوی دیگر این حضور پاسخی است کوبنده به آنها که از ماه ها پیش بر آتش یاس و ناامید کردن مردم می دمیدند و در تلاش بودند با پررنگ کردن مشکلات، مانع از مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود شوند. اما شکوه حضور همه تلاش هایشان را خنثی کرد.

 

مردم با وضو قبل از آغاز کار شعبات، برای شرکت در انتخابات صف کشیده بودند

 

 

 

 

«سعید سعادتی» نیز با بیان اینکه رای خود را در مسجد «علی‌بن موسی‌الرضا(ع)» (واقع در محله ایران) به صندوق انداخته است، گفت: بنابر تعبیر مقام معظم رهبری، صحنه‌گردان اصلی انتخابات مردم هستند و انتخابات در نظام اسلامی و اندیشه امامین انقلاب لیله القدر نظام است و با یک رای و این حضور، سرنوشت چهار سال آینده کشور و ملت را تعیین می کنیم و هم سبب خشم دشمن و هم سبب خشنودی دوستان که چشم امیدشان به ما است می شویم.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: مردم بصیر و غیور ایران همیشه ثابت کرده اند پیشرو و پیشران هستند و بعد از 42 سال در دشمن شناسی و موقعیت شناسی زبده شده اند و می دانند چه زمان و با چه کیفیتی باید در صحنه حضور داشته باشند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ساعت شش و نیم صبح که بیرون بودم به سه شعبه رای سرکشی کردم و از نزدیک دیدم هنوز شعبه باز نشده مردم صف کشیده بودند در حالی که فکر می کردم جزء اولین نفرات خواهم بود! مردم اکثرا با وضو و اول وقت همچون عبادت اول وقت برای شرکت در انتخابات حضور یافته اند این هم از ویژگی های ملت ایران است که حضور در انتخابات را فریضه می داند.

 

حضور پرشور مردم در مساجد از نخستین ساعت از روز

 

 

 

 

«مرتضی طاهریان» نیز از شرکت در انتخابات در نخستین ساعت از شروع رای گیری خبر داد و گفت: علاقمند بودم که در یکی از مساجد به ویژه مسجدی که دارای کانون فرهنگی هنری است، رای بدهم برای همین به مسجد الزهرا(س) در محله شهرآرا رفتم و جمعیت بسیاری را دیدم. چون در آن ساعت صبح (هفت و نیم) مساجد آنجا و نیز مساجد محله ستارخان شلوغ و پرازدحام بود، و باید در خبرگزاری شبستان حاضر می شدم، به مدرسه تزکیه رفتم که جمعیت و ازدحام کمتری در آنجا بود و رای دادم.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما تصریح کرد: اتفاق جالب آنکه در بدو ورود با فردی مواجه شدم که همراه همسر و فرزندش به شعبه آمده بود و برایم تعریف کرد، چندی قبل فرزندم بیمار شد و برای شفایش با سردار سلیمانی نجوا و درددل کردم و گفتم او را از شما می خواهم؛ اتفاقا به لطف خدا و ائمه معصومان (ع) در آن زمان که مقارن با ایام فاطمیه بود، حال فرزندم مساعد شد. امروز در کنار عشق به وطن و نظام، به عشق سردار سلیمانی در انتخابات شرکت کرده ام.

پایان پیام/9

نظر شما