شناسهٔ خبر: 47842494 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار با جوسپ بورل؛

ظریف بر رفع تحریمهای آمریکا و عدم مذاکره مجدد درباره برجام تاکید کرد

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه بر رویکرد ایران در خصوص لزوم رفع تحریم‌های آمریکا و عدم امکان مذاکره مجدد در مورد برجام تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا، صبح امروز با جوزف بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و به تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه ضمن مرور آخرین وضعیت مذاکرات جمهوری اسلامی ایران در وین بر رویکرد کشورمان در خصوص لزوم رفع تحریم‌های آمریکا و عدم امکان مذاکره مجدد در مورد برجام تاکید کرد.

ظریف با اشاره به تجربه تلخ مردم ایران در مورد عهدشکنی آمریکا در زمان ترامپ، ابراز امیدواری کرد تا مذاکرات در حال انجام در وین، نتیجه بخش باشد.

وزیر امور خارجه در ادامه به تشریح وضعیت جاری در افغانستان پرداخته و وجود اختلاف در بین دولت و جریان‌های سیاسی دیگر را از مشکلات جدی در برخورد با ناامن سازی افغانستان دانست.

جوزف بورل نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکرات وین، به مرور آخرین وضعیت خاورمیانه ، افغانستان و آمریکای لاتین پرداخت.

وزیر امور خارجه روز گذشته به منظور شرکت در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا، به ترکیه رفت. 

وی از روز گذشته تاکنون با «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان و «صلاح‌الدین ربانی» وزیر خارجه اسبق افغانستان و از رهبران جمعیت اسلامی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است. 

نظر شما