شناسهٔ خبر: 47842364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان؛

طرح «حامیان سلامت» در انتخابات ۱۴۰۰ اجرا می شود

غلامی از برگزاری طرح «حامیان سلامت» با حضور اعضا، جوانان و داوطلبان همزمان با برگزاری انتخابات در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیاوش غلامی» امروز (جمعه، ۲۸ خرداد) در جمع خبرنگاران از برگزاری طرح «حامیان سلامت» با مشارکت داوطلبانه اعضای داوطلب و جوان جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: این طرح با هدف تامین سلامت و زندگی انسان‌ها و انسجام بخشی و اجرایی سازی رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در حوزه‌های انتخاباتی صندوق‌های اخذ رای استان گیلان همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود: پیرو جلسه وزارت کشور که با حضور ریاست محترم جمعیت هلال احمر و مسولان و مقامات کشوری و لشکری برگزار شد، حضور حامیان سلامت، جهت نظارت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای و همچنین ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری بر مبنای حمایت بهداشتی از رای دهندگان در نظر گرفته شد.
 

وی به صندوق های ویژه رای برای بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در صورت برپایی صندوق‌های رای برای بیماران مبتلا به کرونا، اعضای داوطلب، جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر، در شعبه‌های ویژه رای گیری این بیماران نیز حضور خواهند داشت.
 

غلامی اذعان داشت: در طرح «حامیان سلامت» در هر شعبه اخذ رأی حداقل ۲ نفر از جوانان عضو جمعیت هلال‌احمر حضور دارند، با توجه به وجود شعبات اخذ رای در استان گیلان، بیش از ۹۲۲ عضو جوان و برخی از کارکنان جمعیت هلال‌ احمر استان در این طرح حضور فعال دارند.
 

وی با تاکید بر اینکه اعضای جمعیت هلال احمر در فرآیند انتخابات دخالتی ندارند گفت: هیچ یک از حامیان سلامت حق کمک به تعرفه نویسی و ممهور کردن شناسنامه رای دهندگان و یا فعالیت تبلیغاتی برای نامزد‌های انتخاباتی را ندارند.
 

غلامی اظهار کرد: نقش حامیان سلامت که اعضای جمعیت هلال احمر هستند در ضدعفونی کردن شعب اخذ رای، تذکر شفاهی جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ضد عفونی کردن دست رای دهندگان و در صورت نیاز استان‌ها با در اختیار گذاشتن امکانات غربالگری از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تب سنجی نیز انجام خواهد شد.
 

وی افزود: جمعیت هلال احمر در راستای اجرای وظایف ذاتی خود و طبق دستورالعمل های ابلاغی، با اعلام آماده باش به پایگاه های امداد و نجات در سطح استان، با تمام ظرفیت موجود آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است.
 

غلامی همچنین یادآور شد: در رشت، سیاهکل، آستانه اشرفیه، فومن، لاهیجان و ماسال یک صندوق و در تالش ۲صندوق مجموعا ۸ صندوق اخذ رای نیز در شعب جمعیت هلال احمر استان گیلان تعبیه شده است.
 

پایان پیام/165

نظر شما