شناسهٔ خبر: 47842318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ظهور و بروز اراده ملی؛

مشکل ارتباطی در شعبات اخذ گیلان وجود ندارد

رشت - ایرنا - مسئول کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات استان گیلان دلیل برخی مشکلات ارتباطی صندوق های الکترونیک در ساعات اولیه صبح را ترافیک سنگین ناشی از استقبال گسترده مردم دانست و گفت: در حال حاضر مشکلی در ارتباط شعبات اخذ رای استان وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

سید سجاد عبدالهیان روز جمعه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان گیلان در استانداری با بیان اینکه اکنون مشکلی در شعب اخذ رای نداریم، اظهار داشت: اگر مشکلی باشد در اسرع وقت برطرف می شود و جای نگرانی نیست.

وی با اشاره به فعالیت یک عضو دارای تخصص فناوری اطلاعات در هر شعبه اخذ رای خاطر نشان کرد: علاوه بر این به ازای هر ۱۰ شعبه در شعب نیمه مکانیزه یک سرگروه فناوری اطلاعات داریم.

صندوق های رای در ۵۳ شهر و ۱۷ شهرستان استان گیلان امسال میزبان یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از تعداد ۹۹۳ هزار و ۳۲۲ نفر مرد و ۹۹۵ هزار و ۲۱۲ نفر زن است. 

در کنار انتخابات ریاست جمهوری، در این دوره یکهزار و ۳۹۸ داوطلب برای کسب ۲۸۱ کرسی ۵۳ حوزه شهری و ۱۳ هزار و ۲۳۱ نفر داوطلب نیز برای کسب ۶ هزار و ۶۹۴ کرسی شوراهای روستایی با هم رقابت می کنند.

همچنین از واجدان شرایط رای دادن در استان ۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر رای اولی هستند که ۲۰ هزار و ۵۱۱ نفر از آنها  پسران و ۱۹ هزار و ۸۹۴ نفر از دختران هستند.

سه هزار و ۹۴ شعبه اخذ رای اعم از شعبه های ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا در استان پیش بینی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۹ صندوق سیار هستند.

بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای ۱۷ شهرستان با ۵۳ شهر است.

نظر شما