شناسهٔ خبر: 47840163 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

علیرضا زاکانی پس از شرکت در انتخابات:

امام خمینی مردم‌سالاری دینی را باور داشتند/ مسئولین خاک پای مردم هستند

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: امام ضربه زدن به جامعه اسلامی را جایز نمی‌دانستند. امام مردم‌سالاری دینی را باور داشتند و می‌گفتند مسئولین خاک پای مردم هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه که امام عظیم‌الشان دنبال می‌کردند و جامعه طلب می‌کردند باید بماند؛ مهم ماندن راه امام (ره) است، نه بودن و نبودن ما.

وی افزود: امام ضربه زدن به جامعه اسلامی را جایز نمی‌دانستند. امام مردم‌سالاری دینی را باور داشتند و می‌گفتند مسئولین خاک پای مردم هستند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: امام یک تار موی کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان نمی‌دادند، اما امروز در جامعه کاخ‌نشین داریم.

زاکانی افزود: رئیس جمهور آینده باید به جماران بیاید و از در و دیوار آن درس بگیرد و با تکیه با مردم بتواند فقر را ریشه‌کن کند.

به این دلیل کنار رفتم که راه امام خمینی داشته باشد‌. بودن یا نبودن ما موضوعیتی ندارد بلکه بودن و نبودن راه امام اهمیت دارد.

او افزود: امام به ۷ ویژگی معتقد بودند. ما کنار رفتیم تا این سنت ها ادامه یابد.

زاکانی ادامه داد: به سنت های الهی، اسلام حداکثری، اعتقاد به حفظ نظام اسلامی، اعتقاد به طبعیت از ولی فقیه و اوامر ایشان، مردم سالاری دینی و .... باید احترام بگذاریم. روسای جمهور باید مانند مردم باشند و ریشه فساد و دزدی را از بین ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما