شناسهٔ خبر: 47834038 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رایزنی ظریف و صلاح الدین ربانی/ تأکید بر ضرورت همکاری‌ همه جریان‌های افغانستان

وزیر امور خارجه ایران در دیدار صلاح الدین ربانی در آنتالیا بر ضرورت همکاری‌های تمامی جریان‌های افغانستان برای مقابله با وضعیت نامساعد امنیتی این کشور تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا در این شهر حضور دارد، امروز (پنجشنبه) در دیدار با «صلاح الدین ربانی» وزیر خارجه اسبق افغانستان و از رهبران جمعیت اسلامی این کشور ، ضرورت همکاری‌های تمامی جریان‌های افغانستان برای مقابله با وضعیت نامساعد امنیتی این کشور را یادآور شد.

ظریف همچنین بر ادامه سیاست جمهوری اسلامی ایران در حمایت از صلح و‌ ثبات در افغانستان تأکید کرد.

صلاح الدین ربانی نیز در این دیدار ضمن تشریح آخرین وضعیت افغانستان بر جایگاه جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری صلح و امنیت در این کشور تاکید کرد.

ظریف همچنین پیش از این با عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان دیدار و گفت‌و‌گو کرده بود.

وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به آنتالیا گفت که روز یکشنبه نخستین نشست وزرای خارجه ایران، ترکیه و افغانستان برگزار خواهد شد و افزود:مدت‌هاست این نشست را برای همکاری بین سه کشور طراحی کردیم، مخصوصا با شرایط ویژه‌ای که امروز افغانستان دارد. (اینجا بخوانید)

گفتنی است مجمع دیپلماسی آنتالیا فردا (جمعه) ۲۸ خرداد با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه افتتاح خواهد شد. این نشست با حضور  مقامات عالی رتبه کشورها، وزرای امور خارجه، روسای سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و دیپلمات‌های برجسته برگزار می‌شود.

فرصت‌های جدید صلح و همکاری در قفقاز جنوبی، تقویت همبستگی‌های منطقه‌ای، همکاری‌های منطقه‌ای در آسیا، ارتباط با آفریقا، مسائل خاورمیانه و خلیج فارس، روابط فراآتلانتیکی، پناهجویان و مهاجران، دیپلماسی اقتصادی و تجارت، ارتباطات و اخبار جعلی در دنیای مجازی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در اجلاس سالجاری مجمع دیپلماسی آنتالیا مورد بحث و گفت‌وگو  قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما