شناسهٔ خبر: 47832264 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یک گروه بحرینی: اعدام جوان شیعه عربستانی وحشیانه و غیر انسانی بود

گروه «ائتلاف جوانان 14 فوریه» بحرین در بیانیه‌ای به اعدام یک جوان شیعه در عربستان واکنش نشان داد و آن را وحشیانه و غیر انسانی توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه بحرنی «ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه» در بیانیه‌ای اعدام «مصطفی آل درویش» جوان شیعه عربستانی از استان قطیف را عملی وحشیانه و غیرانسانی دانست.

به نوشته وبگاه منامه پست، در این بیانیه آمده است که اعدام این جوان عربستانی با ضربه شمشیر و عدم تحویل پیکرش نقض آشکار حقوق بشر است و دولت سعودی به سیاست سرکوب و کشتار ادامه می‌دهد.

گروه ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه، افزود: «حکومت سعودی تروریست و جنایتکار است و احترامی برای دین و حقوق بشر قائل نیست و بایدن و دولتش نیز در راستای سرپوش نهادن به جنایات همپیمانانش تلاش می‌کنند.»

به گفته این گروه شیعه بحرینی، شهید «مصطفی آل درویش» در زمانی بازداشت ۱۷ ساله بود و تحت شکنجه وحشیانه برای مدت طولانی جهت اعتراف به اقدامات نکرده، قرار گرفته و از این رو تحت فشار به لیستی از اتهامات خود اقرار کرده است.

ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه در ادامه شهادت وی را به خانوده‌اش و اهالی استان قطیف تسلیت گفت و از تمامی آزادگان جهان خواست تا این جنایت و جنایات گذشته «محمد بن سلمان» را محکوم کنند.

 وزارت کشور عربستان سعودی روز سه شنبه از اعدام این جوان عربستانی که مقامات سعودی از همان ابتدای دستگیری، ۱۳ اتهام را به او نسبت دادند خبر داد. کمترین اتهام مصطفی آل درویش، مشارکت در تظاهرات قطیف در سال ۲۰۱۱ میلادی بود.

برخی منابع حقوقی می‌گویند که  مدارک و دلایل کافی برای تبرئه مصطفی وجودداشته اما حکم صادره در حق او بیشتر سیاسی بوده و سرویس قضایی عربستان به هیچ وجه حاضر به تغییر آن نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما