شناسهٔ خبر: 47826281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امامان جمعه اهل سنت کردستان: با شرکت در انتخابات به وظیفه شرعی خود در قبال نظام عمل می‌کنیم

امامان جمعه اهل استان کردستان می‌گویند: ما مسلمان هستیم و طبق فرمان رهبر معظم انقلاب باید به وظیفه شرعی خود در قبال نظام و انقلاب عمل کنیم و با مشارکت در عرصه انتخابات در تعیین سرنوشت خود سهیم باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، انتخابات ریاست جمهوری یکی از سرنوشت‌ساز‌ترین رویداد‌ها در کشور است که بخش مهمی از وضعیت کشور متاثر از آن است و به همین دلیل حساسیت نسبت به این رخداد تاریخی زیاد است.

اصل جمهوریت نظام اسلامی در کشور ما نیز همچون دیگر کشور‌های جمهوری، بر پایه انتخابات و تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان استوار بوده و به تبع مشارکت و حضور حداکثری در این حماسه بزرگ بسیار مهم است.

یکی از سطوح و عرصه‌های مهم مشارکت سیاسی، شرکت مردم در انتخابات است. کندوکاو در ادبیات موجود در مورد مشارکت سیاسی این نکته را روشن می‌سازد که با وجود راه‌های گوناگون مشارکت و مداخله در سیاست، پژوهشگران توجه خاصی را به انتخابات و مشارکت انتخاباتی داشته‌اند.

مشارکت حداکثری در انتخابات متضمن امنیت ملی 

مشارکت شهروندان در انتخابات موجب تقویت همبستگی و وحدت ملی و تضمینکننده امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران می‌شود. یافته‌های مطالعه نشان می‌دهد که نظام‌های انتخاباتی از لوازم بنیادی نظام‌های سیاسی مردم سالار هستند. مشارکت مردم در انتخابات می‌تواند امنیت داخلی کشور را ارتقاء بخشیده و مشروعیت نظام سیاسی را تثبیت نموده و در مقابله با تهدیدات خارجی که امنیت داخلی را به خطر می اندازد نقطه قوتی محسوب شود.

انتخابات ریاست جمهوری کشورمان به لحاظ بین‌المللی و ملی از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ انتخابات موجب می‌شود تا دولت‌ها با پشتوانه مردمی به صورت ریشه‌ای مشکلات را حل کنند و از منظر جهانی هم مستبدان جهان نمی‌توانند موضع‌گیری‌هایی علیه کشورمان داشته باشند.

رئیس جمهوری که با روحیه انقلابی و جهادی انتخاب شود برای حل مشکلات مردم شب و روز ندارد و همه فکر و ذکر خود را بر فعالسازی ظرفیت‌های داخلی وقف می‌کند تا اینکه از این وضعیت بغرنج عبور کنیم.

 در سال‌های اخیر وضعیت اقتصادی و معشیتی مردم بغرنج شده و ملت از چنین وضعیتی نگران هستند؛ بنابراین دیگر نباید شاهد چنین نابسامانی‌هایی باشیم؛ لذا همگی باید تلاش کنند کاندیدایی انتخاب شود که در جهت رفع مشکلات گام بردارد.

ضرورت مشارکت در انتخابات از منظر رهبر معظم انقلاب

باید در انتخابات، همه شرکت کنند. البته سلایق مختلف است، نظرات مختلف است، مذاق‌های سیاسی مختلف است؛ شما زید را می‌پسندی، شما عمرو را میپسندی؛ شما به زید رأی میدهی، شما به عمرو رأی میدهی؛ اشکالی هم ندارد؛ این‌ها مهم نیست، مهم این است که همه بیایند، همه باشند، همه نشان بدهند که حاضرند از اسلام از نظام اسلامی، از جمهوری اسلامی حمایت کنند، دفاع کنند، مصونیّت کشورشان را حفظ کنند و بدانید! اگرچنانچه این همّت، این اراده به حول و قوّه‌ی الهی در مردم ما، با همین شدّت و ابُّهتی که وجود دارد ادامه پیدا کند، دشمن هرگز هیچ غلطی در مقابل کشور نخواهد توانست بکند.

 امام راحل و امام حاضر باید ملاک مشارکت در انتخابات باشد

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج به ضرورت مشارکت در انتخابات و پیام این مشارکت در داخل و خارج از کشور گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات رأی دادن به آزادی و حریت و وحدت ملت و مشروعیت نظام است.

وی تصریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات رأی دادن به رونق تولید، رفع مشکلات اقتصادی، خروج از تنگناها، توسعه و غیره است.

وی افزود: انتخابات و انتخاب مسئولان به دست مردم نمود دموکراسی و نشان‌دهنده این اصل مهم است که حاکمیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی در دست مردم است به همین دلیل از تمام مردم به ویژه مردم کردستان می‌خواهم مشارکت حداکثری و آگاهانه در انتخابات داشته باشند.

امام جمعه سنندج گفت: مشارکت حداکثری مردم کردستان در انتخابات نشان دهنده پایبندی جدی مردم به قانون و دستورات دین اسلام است.

مشارکت حداکثری مردم کردستان در انتخابات نشان دهنده پایبندی جدی مردم به قانون و دستورات دین اسلام است.

 

وی اظهار کرد: بیانات امام راحل و امام حاضر باید ملاک مشارکت در انتخابات باشد در این صورت است که می‌توانیم شاهد تغییرات اساسی در کشور با روی کار آمدن دولت جوان و توانمند باشیم.

وی با بیان اینکه معیشت و اقتصاد مردم دچار چالش جدی شده است، گفت: مردم منتظر هستند ببیند دولت آینده برای رفع مشکلات و جبران آسیب هایی که به پیکر جامعه و اعتماد آنها خورده می‌خواهند چکار کند؟

وی افزود: مردم نیاز به دولتی دارند که بتواند بیکاری، تبعیض، تعصب و غیره را برطرف کنند، موضوعی که متاسفانه در دولت‌های گذشته چندان مورد توجه قرار نگرفتند.

ملت ایران محکم‌تر از گذشته پای نظام ایستاده‌اند

ماموستا عزیز امیری امام جمعه موقت دهگلان با دعوت از آحاد جامعه برای مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار کرد: انتخابات بسیار مهمی را در پیش رو داریم امیدواریم همه مردم ایران اسلامی این مهم را وظیفه و تکلیف شرعی بدانند و حضور حداکثری در این عرصه سیاسی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۸ خردادماه موسوم تکلیف برای ملت ایران است این مردم ولایت‌مدار، انقلابی و همیشه در عرصه در این روز بار دیگر ثابت خواهند کرد که محکم پای انقلاب و ارزش‌های آن ایستاده‌اند.

امام جمعه موقت دهگلان با تاکید براینکه تصریح کرد: این بار که نظام به مشارکت حداکثری نیاز دارد در روز ۲۸ خرداد با مشارکت حداکثری ثابت می‌کنیم در مسیر آرمان‌های نظام ثابت قدم هستیم.

ماموستا امیری با تاکید براینکه مشکلات به مردم فشار آورده ولی ملت ایران در دفاع از نظام ثابت قدم هستند، گفت: ۲۸ خرداد حماسه بزرگ دیگری توسط این ملت انقلابی و همیشه در عرصه رقم خواهد خورد و موجبات یاس و ناامیدی دشمنان فراهم می شود.

مشکلات به مردم فشار آورده ولی ملت ایران در دفاع از نظام ثابت قدم هستند

 

وی اضافه کرد: ملت ایران به منظور تقویت قدرت نظام و برای تحکیم پایه‌های این قدرت با وجود همه مشکل ها در انتخابات مشارکت می‌کنند.

شرکت در انتخابات از شاخص‌های نظام‌های دموکراسی است

ماموستا سید محسن حسینی امام جمعه کامیاران با بیان اینکه شرکت در انتخابات یکی از شاخص‌های نظام‌های دموکراسی به ویژه در حکومت‌های اسلامی است.

وی در نظام‌های دموکراسی حق تعیین سرنوشت در قالب انتخابات به مردم داده شده است و مردم باید از این حق تعیین سرنوشت خود استفاده و هم به وظیفه دینی خود عمل کنند.

امام جمعه کامیاران گفت: انتخابات یکی از ابزار قدرت ایران اسلامی در برابر هجمه‌های دشمنان است، چرا که میزان مشارکت مردم در هر انتخاباتی به نظام و حکومتی که در آن کشور وجود دارد مشروعیت می‌بخشد و میزان مقبولیت آن نظام را در عرصه داخلی می‌رساند.

انتخابات یکی از ابزار قدرت ایران اسلامی در برابر هجمه‌های دشمنان است

 

ماموستا حسینی هرچه مقبولیت و مشروعیت یک نظام بالاتر باشد به همان میزان قدرت و برش آن در عرصه‌های برون مرزی نیز بیشتر خواهد شد و دشمنان دیگر جرأت ندارند چشم طمع به سرمایه‌های آن کشور داشته باشند.

تحریم انتخابات خیانت به نظام است

ماموستا محمود ابن الخیاط امام جمعه موقت سقز اظهار کرد: مردم کردستان همانند سایر مردمان ایران زمین وظیفه شرعی و ملی دارند که در انتخابات مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات حق مردم است، گفت: مشارکت حداکثری و به نحو احسن مردم در انتخابات موجب تحقق اهداف نظام و نامیدی دشمنان خواهد شد.

امام جمعه موقت سقز با تاکید براینکه حضور مردم پای صندوق‌های رای، اقتدار و عظمت ایران و ایرانی را به جهان نشان می‌دهد گفت: مردم با مشارکت حداکثری خود در انتخابات ثابت می کنند ملت در همه حال پشتیبان نظام و آرمان های والای انقلاب هستند.

وی گفت: همه ما وظیفه داریم به نحو احسن در انتخابات شرکت کنیم و فرد اصلح را انتخاب کنیم.

وی افزود: ما مسلمان هستیم و طبق فرمان رهبر معظم انقلاب باید به وظیفه شرعی خود در قبال نظام و انقلاب عمل کنیم و با مشارکت در عرصه انتخابات در تعیین سرنوشت خود سهیم باشیم.

ماموستا ابن الخیاط با بیان اینکه ما پیرو اسلام، قرآن و دستور رهبر معظم انقلاب هستیم و ۱۰۰ درصد در انتخابات شرکت خواهیم کرد گفت: شرکت نکردن در انتخابات نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه خیانت به نظامی است که به پای آن خون هزاران انسان ریخته شده است.

شرکت نکردن در انتخابات نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه خیانت به نظامی است که به پای آن خون هزاران انسان ریخته شده است.

 

وی اضافه کرد: امروز دشمنان دنبال دلسرد کردن مردم هستند، دشمن هرگز به نفع هیچ مسلمان و هیچ ایرانی گام بر نمی دارد مردم ما باید با مشارکت حداکثری در انتخابات بار دیگر موجب یاس و ناامیدی دشمنان شوند.

مردم ایران در تمام عرصه‌ها حضور تاثیرگذار و سرنوشت‌سازی داشته‌اند

ماموستا یدالله محمدی امام جمعه پیشین قروه، دهگلان و بلبان آباد اظهار کرد: در استانه انتخابات بسیار مهم سرنوشت‌ساز و حساس هستیم رسانه‌های معاند و ضد انقلاب سعی دارند کما فی سابق مانع از مشارکت حداکثری ملت ایران در این صحنه سرنوشت‌ساز شوند.

وی خاطرنشان کرد: اما مردم ایران همیشه و در تمام عرصه‌ها حضور تاثیرگذار و سرنوشت‌سازی داشته و قطعا در انتخابات پیش رو نیز مشارکتی دشمن شکن خواهند داشت.

ماموستا محمدی افزود: تجربه 42 سال گذشته از پیروزی انقلاب نشان می‌دهد در هر موقعی که کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مورد تهدید دشمنان بوده با حضور هوشمندانه و آگاهانه مردم در صحنه انقلاب تمام آمال و آرزوهای دشمن از بین رفته و در نتیجه دشمن وادار به عقب‌نشینی شده است.

وی افزود: حضور پرشور و تعداد بالای آرای مردم هم نشانه مقبولیت نظام، هم نشانه مشروعیت نظام و هم نشانه دلبستگی مردم به نظام اسلامی است و در نتیجه نشانه این است که دشمنان ما با همه طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که دارند، نمی‌توانند در مقابل اراده آهنین ملت ملت مقاومت کنند و کاری را از پیش ببرند.

شرکت نکردن در انتخابات مشکلی را حل نمی‌کند

ماموستا بهمنی رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج هم اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را در پیش داریم اولا نقش انتخاب در سرنوشت ملت ایران بسیار مهم است.

ما اگر از دیدگاه قرآن نگاه کنیم خداوند تبارک و تعالی در انتخاب زندگی انسان اینکه چگونه زندگی کند به انسان حق انتخاب و اختیار داده است. 

قرآن می فرماید ما راه را به شما نشان داده ایم شما می خواهید راه راست را انتخاب و یا خود را با قرار گرفتن در مسیر نادرست به سمت نابودی سوق بده.

مردم امروز به واسطه بدقولی‌هایی که در دولت‌های قبل صورت گرفته جامعه مقداری نسبت به شرکت در انتخابات مایوس هستند، ما نباید این نکته را نادیده بگیریم که این وضعیت نتیجه انتخاب ناصحیح خودمان بوده است.

وی گفت: انتخابات دیگر در پیش داریم همانطور که در آیات قرآن به آن اشاره شده سرنوشت ما در دستان خودمان است باید با آگاهی انتخاب کنیم، شرکت نکردن در انتخابات مشکلی را حل نمی‌کند.

انتخابات آبروی ملی است

عبدالسلام کریمی از علمای اهل سنت هم با بیان اینکه موضوع مهم انتخابات و تعیین سرنوشت را در پیش داریم، مردم امروز به خاطر عملکرد برخی مسئولان دلگیر و ناامید هستند، گفت: باید بین عملکرد یک مسئول با نظام تفکیک قائل باشیم همانگونه که خلاف یک مسلمان نباید به اسلام نسبت داده شود.

وی تصریح کرد: همانطور که گناه ما مسئولان در نظام اسلامی نسبت به نظامی که در گذشته وجود داشته چند برابر است قطعا عمل خیر و کار نیکمان نیز ثواب چندین برابری دارد.

وی اضافه کرد: رسالت همه در نظام مقدس اسلامی خدمت به مردم است و در نظام اسلامی خدمت به مردم بزرگترین عبادت است.

ماموستا کریمی افزود: در اسلام اول خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها مورد تاکید قرار داده شده بعد به سایر واجبات پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه انتخابات آبروی ملی است، گفت: اگر خوب برگزار شود، ابروی ملت و کشور حفظ خواهد شد انتخابات پیشرو تمدید بیمه نظام است.

وی تصریح کرد: انقلاب ما برای حذف اشرافیگری و فاصله طبقاتی شکل گرفته است نباید مسئولان خود را از مردمی که آنان را انتخاب کرده‌‌اند بدانیم.

وی گفت: مردم آگاه هستند عملکرد مسئولان را می‌بینند سکوت مردم از سر ناآگاهی نیست به خاطر متانت و بزرگواری آنها است.

اسلامیت و مشروعیت نظام از مردم است

وی با بیان اینکه اسلامیت و مشروعیت نظام از مردم است، خاطرنشان کرد: نباید مردم را با خلف وعده‌های انتخاباتی و بی‌توجهی به مسئولیت‌ها آنها را حذف کنیم.

وی افزود: ارائه طریق و هم ایصال به مطلوب کنیم مردم ما امروز نیاز به چنین حرکت جهادی دارند.

وی با بیان اینکه مردم امروز به خاطر خلف وعده‌ها، مشکلات اقتصادی و غیره دلسرد شده‌اند، گفت:  دشمنان تمام توان خود را برای ایجاد یاس و ناامیدی و جلوگیری از مشارکت مردم در انتخابات بکار بسته‌اند.

 دشمنان تمام توان خود را برای ایجاد یاس و ناامیدی و جلوگیری از مشارکت مردم در انتخابات بکار بسته‌اند.

 

وی گفت: باید به مردم به خاطر شرایط موجود حق داد، اما با تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات و نقش حضور حداکثری و انتخاب اصلح در تغییر وضعیت موجود آنها را به مشارکت ترغیب کرد.

وی اضافه کرد: اصحاب رسانه اتاق فکر این مردم هستند، باید با تمام توان خود مردم را به مشارکت در این عرصه مهم و سیاسی دعوت کنند.

وی تصریح کرد: تنها راه برون رفت از وضعیت موجود تغییر است و این تغییر تنها با حضور حداکثری مردم تحقق پیدا می‌کنند.

ادعای انتخابات مهندسی شده حربه دشمنان انقلاب

وی با بیان اینکه انتخابات در نظام اسلامی برخلاف آنچه دشمنان عنوان می‌کنند هرگز مهندسی شده نبوده و نیست، گفت: اگر انتخابات مهندسی شده بود نباید رهبر انقلاب از تمام رئیس جمهورهایی که تا کنون در کشور انتخاب شده‌اند حمایت می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: در قبال قانون اساسی همه یکس ان هستند شهروند درجه یک و دو نداریم، اینکه امروز برخی از کاندیداها در تبلیغات انتخاباتی از حمایت و توجه به اهل سنت حرف می‌زنند استفاده ابزاری و شانتاژ انتخاباتی است این حق اهل سنت است که مورد توجه باشد.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما