شناسهٔ خبر: 47826133 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وضاحت سفیر ترکیه در کابل به وزیر امور خارجه

سفیر ترکیه در کابل به اتمر در مورد سخنان اخیر اردوغان وضاحت داد

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان سفیر ترکیه در کابل در مورد سخنان اخیر رجب طیب اردوغان؛ رییس جمهوری ترکیه به حنیف اتمر؛ وزیر امور خارجه وضاحت داده است. اردوغان به تازگی گفته است در صورتی که کشورش مسئولیت تامین امنیت میدان هوایی بین‌المللی کابل را به عهده بگیرد، پاکستان و مجارستان را نیز در این مأموریت دخیل خواهد ساخت.

جیهاد آرگین‌آی؛ سفیر ترکیه در کابل، اما در دیدار با اتمر، تصریح کرده است که آنکارا به جلب حمایت کشور‌های منطقه به‌ویژه همکاری پاکستان برای رسیدن به صلح پایدار و ثبات در افغانستان ادامه خواهد داد.

طبق اعلامیه وزارت خارجه، اتمر بعد از ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۶) با سفیر ترکیه دیدار کرده است.

در این دیدار در مورد گسترش روابط دوجانبه و سفر زود هنگام اتمر به ترکیه غرض اشتراک در اجلاس دیپلوماسی-انتالیا، بحث و گفتگو شده است.

‌‎وزیر امور خارجه با توجه به جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ترکیه بر تداوم نقش سازنده آن‌کشور در موفقیت روند صلح افغانستان، تأکید کرده است.

سفیر ترکیه با توجه به اعلامیه اخیر نشست رهبران ناتو مبنی بر تداوم همکاری و حمایت کشور‌های عضو سازمان ناتو از افغانستان پس از خروج نیرو‌های حمایت قاطع، از ادامه همکاری‌های ترکیه با افغانستان اطمینان داده است.

‏او در پیوند به سخنان اخیر رییس جمهوری ترکیه تصریح کرده ست که آنکار به جلب حمایت کشور‌های منطقه به‌ویژه همکاری پاکستان برای رسیدن به صلح پایدار و ثبات در افغانستان، ادامه خواهد داد.

پیشتر گزارش شده بود که اردوعان خواستار نقش داشتن پاکستان در مأموریت تامین امنیت میدان هوایی است.

این در حالی است که حکومت افغانستان، اسلام‌آباد را متهم به حمایت از طالبان به پناه‌دادن به این گروه و سایر گروه تروریستی می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما