شناسهٔ خبر: 47822959 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتخاب شوراها؛

از امانت داری در انتخابات تا پیام استاندار برای حضور پرشور مردم در روز جمعه

آخرین خبرهای انتخابات شوراها در خراسان رضوی را در بسته زیر مشاهده کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد حسین شرافتی‌راد معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: یکی از شاخصه‌های اصلی و مهم برای دست‌اندرکاران اجرایی انتخابات، رعایت اصل بی‌طرفی و امانتداری است که حتما باید به آن پابند باشند؛ این بدان معنا است که برگزار کنندگان باید صیانت از آرای مردم، تامین امنیت و سلامت انتخابات را بر خود لازم دانسته و آن را جزو لاینفک انتخابات بدانند.


او جلب اعتماد مردم را در سایه بیطرفی مجریان و ناظران انتخابات ممکن دانست و افزود: مجریان، ناظران و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات باید از هرگونه جانبداری از فرد یا جناح خاص خودداری کنند، زیرا رعایت بیطرفی در برگزاری انتخابات یک اصل شرعی و قانونی است.

بیشتر بخوانید


فرماندار تربت‌حیدریه ادامه داد: تمام عوامل و مجریان برگزاری انتخابات باید به قانون پایبند باشند و نمایندگان فرماندار نیز باید امانتدار آرای مردم در شعب اخذ رأی باشند.

 

ورزشکاران و جوانان با مشارکت پرشور در انتخابات، دشمن را ناکام کنند

امید صدیق مجرد داور آسیایی و رئیس هیئت کبدی سبزوار گفت: ورزشکاران و جوانان در کنار آحاد مردم با مشارکت پرشور خود در پای صندوق‌های رای، ضمن نقش‌آفرینی در تعیین سرنوشت خود، دشمن را ناکام کنند.


او افزود: در شرایطی که دشمنان به انتخابات ایران چشم دوخته‌اند، مشارکت گسترده آحاد مردم در این رویداد سرنوشت ساز، خاری در چشم دشمن خواهد بود.

رئیس هیات کبدی سبزوار ادامه داد: دشمن از ماه‌های گذشته با ایجاد سناریو‌های مختلف در پی کاهش مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای است که حضور مردم در انتخابات همچون گذشته توطئه آن‌ها را نقش بر آب می‌کند.

صدیق مجرد بیان کرد: مشارکت پرشور در انتخابات همراه با انتخاب درست، علاوه بر اینکه نویدبخش توسعه کشور است جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی را نیز ارتقا می‌دهد

او تصریح کرد: جامعه ورزشی کشور که نسبت به سایر گروه‌ها از گستردگی بیشتری برخوردار است با حضور در پای صندوق‌های رای به اقتدار نظام جمهوری اسلامی کمک می‌کند.

رئیس هیئت کبدی سبزوار تاکید کرد: مشارکت حداکثری و حضور آگاهانه در انتخابات ضامن امنیت، اقتدار و عزت جمهوری اسلامی و خنثی شدن توطئه دشمن در ابعاد داخلی و خارجی است.

 

مردم روز جمعه با انتخابی آگاهانه لبیک‌گوی مقام معظم رهبری شوند

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی با صدور پیامی، مردم شریف خراسان رضوی را برای شرکت پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ دعوت کرد.

در متن پیام محمدصادق معتمدیان آمده است:

انتخابات به عنوان شاخصه مردم سالاری، از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است که همواره ملت شریف ایران با حضور در صحنه انتخابات، ضمن بی‌اثر نمودن تمام نقشه‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمنان این مرز و بوم، سرنوشت سیاسی کشور عزیزمان را رقم زده‌اند.

 

به طور کلی انتخابات را می‌توان گزینش از میان بدیل‌های مختلف دانست که پیش روی انتخاب کنندگان قرار گرفته و برخاسته از اراده مردم و در راستای همراهی و مشروعیت‌بخشی به نظام است.

 

بر کسی پوشیده نیست که ایران عزیز ما از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون مورد کارشکنی‌ها، تحریم‌ها، دست‌اندازی‌ها و اهداف شومی قرار داشته و دشمنان نظام هماره با ایجاد اختلافات و تحریک افکار عمومی به ویژه در ایام انتخابات سعی در مخدوش نمودن چهره انقلاب دارند که الحمدالله با عنایت حضرت باریتعالی و هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و بصیرت و آگاهی ملت غیور ایران توطئه‌هایشان خنثی گردیده است.

اینک در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و میان دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری قرار داریم. انتخاباتی سرنوشت ساز، که ماه‌هاست با تشکیل ستاد انتخابات در استان تلاش کرده‌ایم تمامی تمهیدات را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم با مشارکت حداکثری در عین حال توأم با امنیت کامل و با در نظر گرفتن پروتکل‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم نماییم که ان‌شاءالله این انتخابات نیز به حول و قوه الهی برگ زرین دیگری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد.


اینجانب از تمامی مردم فرهیخته، غیور، بصیر و ولایتمدار دیار خراسان رضوی دعوت می‌نمایم تا همه با هم با مشارکت پرشور در انتخابات 28 خرداد ماه در پای صندوق‌های رأی ضمن حضور فعالانه، انتخابی آگاهانه و ادای دینی عالمانه، لبیک گوی منویات مقام معظم رهبری در خصوص شرکت آگاهانه در انتخابات بوده و همچون گذشته پرچمدار حضور مقتدرانه در پای صندوق‌های رأی و افتخاری دیگر برای دیار شمس الشموس باشیم.

 

هرگونه اجتماعی خطر شیوع کرونا را دارد

دکتر مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برپایی هرگونه اجتماع با هر بهانه‌ای می‌تواند خطر پیدایش موج جدید کرونا و گسترش ویروس کرونا را درپی داشته باشد.

او افزود: گرچه روند کنونی ابتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی رو به کاهش است، اما چون این وضعیت شکننده و ناپایدار است، رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی به ویژه در تجمعات مرتبط با انتخابات خطر گسترش ویروس کرونا را در پی دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ظرف روز‌های اخیر نگرانی ما بیشتر از بابت فعالیت‌های مرتبط با انتخابات شورا‌های شهر و روستا بود، زیرا تبلیغات نامزد‌های این انتخابات به صورت سنتی و قومی حتی در منازل رواج داشت که نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مشکل کرده بود.


قلیان بیان کرد: اما از بابت انتخابات ریاست جمهوری نگرانی کمتر بود، چون بیشتر تبلیغات نامزد‌های آن به صورت مجازی و از طریق مناظره‌های تلویزیونی صورت گرفت.

 

او به روز برگزاری انتخابات یعنی فردا جمعه ۲۸ خرداد اشاره و تصریح کرد: عوامل اجرایی در شعبه‌های اخذ رای از طریق "سامانه ماسک" پایش سلامت شده و همه دستورالعمل‌های بهداشتی لازم در این مکان‌ها پیش، حین و پس از برگزاری انتخابات به دقت رعایت می‌­شود.

 

انتهای پیام//م.ج

نظر شما