شناسهٔ خبر: 47821648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بانوان ترکمن خراسان شمالی : شرکت در انتخابات نمایش وحدت و همبستگی است

بجنورد- ایرنا- شماری از بانوان ترکمن خراسان شمالی در گفت و گو با ایرنا شرکت در انتخابات را نمایش وحدت و همبستگی ملی تمام اقوام و مذاهب اعلام کردند و از همنوعان خود خواستند تا در روز جمعه با حضور در پای صندوق های اخذ رای بار دیگر اتحاد و همبستگی ملی را به نمایش بگذارند.

صاحب‌خبر -

بانوان ترکمن استان خراسان شمالی می گویند : برای خنثی سازی توطئه دشمنان نظام جمهوری اسلامی که از طریق رسانه های خود  کاهش مشارکت در انتخابات ۲۸ خردادماه را تبلیغ می کنند، باید با حضور حداکثری از آرمان های نظام و ارزشهای اسلامی دفاع کنیم و از حق تعیین سرنوشت خود به درستی بهره مند شویم.
بنا به گفته  بانوان ترکمن، ایران متعلق به همه اقوام و مذاهب است و برای آبادانی  آن همه ما باید در ۲۸ خرداد ماه با حضور در پای صندوق هیا اخذ رای  اقتدار ایران اسلامی، اتحاد و همبستگی اقوام و مذاهب را در دنیا به نمایش  بگذاریم.
افسانه حمیدی یکی از بانوان ترکمن استان خراسان شمالی می گوید : زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند که در خانواده نقش موثری در تصمیم گیری ها و اقدامات آینده ساز دارند، و باید از جایگاه ونقش خود در خانواده برای حضور حداکثری در انتخابات نیز استفاده کنند .

                                                بانوان ترکمن خراسان شمالی : شرکت در انتخابات نمایش وحدت و همبستگی است

وی افزود: زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تمام صحنه های نظام اعم از هشت سال دفاع مقدس، سازندگی و  توسعه و آبادانی کشور و حتی عرضه های اجتماعی همگام با مردان نقش در هر برهه زمانی دوشادوش مردان حضور داشته و تلاش کرده اند و در زمینه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، عقیدتی و به ویژه در سال های دفاع مقدس نقش آفرین بوده و هستند.
به گفته وی، نقش زنان در مقوله انتخابات از جنبه های مختلف بررسی می شود، حضور زنان در پای صندوق های رای همواره پررنگ بوده است و سعی کرده اند انتخاب اصلح داشته باشند و در نتیجه در تعیین آینده کشور و استان سهیم هستند و علاوه بر آن به وظیفه اجتماعی خود نیز عمل کرده اند.
وی گفت: بانوان در توسعه سرمایه‌های اجتماعی نقشی اثرگذار و غیر قابل انکار دارند و به طور یقین زنان فعال و اندیشمند ایران اسلامی با انتخابی درست و هدایت خانواده به سمت این جریان، نقش خود را در افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات به خوبی ایفا خواهند کرد.

حمیدی اظهار داشت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای باعث اقتدار نظام و دوام انقلاب می شود، چون دشمنان به دنبال جلوگیری از مشارکت مردم در انتخابات هستند و از هر روشی با استفاده از رسانه های مختلف برای رسیدن به این هدف تلاش می کنند.
او گفت: مردم بصیر و ولایت مدار ایران اسلامی به طور قطع با حضور حداکثری خود در ۲۸خرداد دشمنان نظام و انقلاب را ناکام خواهند گذاشت و  همدلی و یکپارچگی قدرت خود را نشان می‌دهند همان گونه شهدا یکپارچه و واحد در برابر دشمن ایستادند و برای دفاع از کشور جان خود را از دست دادند.

بانوان ترکمن خراسان شمالی : شرکت در انتخابات نمایش وحدت و همبستگی است

یکی دیگر از بانوان ترکمن خراسان شمالی تعیین سرنوشت و آینده کشور در گرو شرکت فعالانه مردم در انتخابات اعلام کرد و اظهارداشت : همه ما در روز جمعه  ۲۸ خردادماه در پای صندوق‌های رای حضور خواهیم داشت و سیزدهمین دولت را انتخاب می‌کنیم که با این انتخاب به همه دنیا ثابت خواهیم کرد که برای ایران ،خودمان تصمیم می‌گیریم .
زهرا جرمک گفت : حضور مردم  به ویژه زنان در این انتخابات دشمنان را نه تنها نا امید و مأیوس می کند بلکه توطئه های جدید آنان را خنثی خواهد کرد.
این بانوی فعال اجتماعی تعهد، تخصص، پایبندی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، پایبندی به تعهدات مطرح شده و اخلاق مداری به عنوان شاخص‌های مهم در انتخاب نامزد اصلح نام برد که زنان می‌توانند به عنوان محور خانواده به تبیین این معیارها در دل خانواده بپردازند.
وی اضافه کرد : مشارکت زنان در همه فعالیت‌های سیاسی یک ضرورت است و این مشارکت به معنای آن است که زنان در تمامی عرصه ها نقش تعیین کننده و اثرگذاری دارند.

جرمک با بیان اینکه انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ نیاز به مشارکت بالای مردم درپای صندوق های رای دارد تا کشور مسیر درست رشد و توسعه را در بخش های مختلف طی کند، اظهار داشت: با حضور حداکثری و انتخاب اصلح می توانیم به رسالت خود در این دوره مهم و حساس انتخابات عمل کنیم.

این شهروندخراسان شمالی افزود:  حضور حداکثری مردم در انتخابات  اقتدار نظام  و رییس جمهور منتخب را در جهان افزایش می دهد  و هر چه انتخابات پرشورتر باشد دشمنان را مایوس تر می کند چرا که  امروز دشمن به دنبال مشارکت پایین مردم است،و قطعا  مردم قدرشناس در این دوره هم حماسه ای بزرگ خلق کنند و بار دیگر دشمنان مایوس خواهند شد.

بانوان ترکمن خراسان شمالی : شرکت در انتخابات نمایش وحدت و همبستگی است

حضور در انتخابات دفاع از دستاوردهای انقلاب 
یکی دیگر از بانوان ترکمن گفت: حضور در انتخابات عمل به تکلیف ایرانیان برای دفاع از دستاوردهای انقلاب و آرمان‌های امام و شهدا است، مردم ایران اسلامی در تمامی صحنه ها نقش خود  را ایفا کرده اند و امروز نیز بار دیگر این را به جهانیان ثابت خواهند کرد که هیچ گاه نظام و انقلاب را تنها نخواهند گذاشت.
نسرین بهادری افزود: ما با مشارکت خود در انتخابات به جهان نشان می‌دهیم با وحدت، یکرنگی و انسجام برای پیشرفت کشور مطیع ولایت فقیه و حافظ دستاوردهای انقلاب و خون شهدایی هستیم که خالصانه برای دفاع از این مرز و بوم و از این نظام از جان خود گذشتند.
وی افزود: همانطور که شهدا در حفظ و امنیت کشور از جانشان گذشتند همه ما به ویژه بانوان میهن اسلامی وظیفه داریم راه آنها را ادامه دهیم و این امر تنها با حضور در پای صندوق‌های رای میسر می‌شود.
بهادری گفت: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در رابطه با مساله انتخابات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به خوبی برای ما نقشه راه را ترسیم کرد که در این عرصه با مشارکت حداکثری خود در پای صندوق های رای بار دیگر اقتدار و امنیت کشورمان را در عرصه بین المللی تقویت کنیم. 
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری همزمان با میاندوره ای پنجمین انتخابات خبرگان رهبری و میاندوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۸ خردادماه سال جاری برگزار می شود.
در این دوره از انتخابات در استان خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۷۲ هزار نفر واجد شرایط اخذ رای هستند و در آخرین انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود ۶۰ درصد از واجدین شرایط اخذ رای شرکت کردند.
 

نظر شما