شناسهٔ خبر: 47821502 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتخابات نماد وحدت ایرانیان، فارغ از دین و مذهب؛

ایرانی هستیم، پس می‌آییم

پیشوایان مذاهب ادیان ابراهیمی با اشاره به حضور همیشگی اقلیت‌های دینی در حماسه‌های مختلف ملت ایران، همه مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،، به استناد اصول ۱۳، ۶۴ و ۶۷ قانون اساسی، اقلیت‌های دینی رسمی کشور که شامل یهودیان، مسیحیان و زرتشتیان هستند، حق شرکت آزادانه در انتخابات را دارند و می‌توانند فرد اصلح را با رأی خود انتخاب کنند.

در ادوار گذشته انتخابات هموطنان زرتشتی، یهودی و مسیحی با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای همبستگی هر چه بیشتر خود را با ملت ایران به همگان نشان دادند و ثابت کردند خود را عضوی از خانواده بزرگ ایران می‌دانند و به مشارکت در تعیین سرنوشت خود و کشورشان علاقه‌مند هستند. در اصفهان به عنوان مهد همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی این حضور تبلور دیگری دارد.

ایرانی هستیم، پس می‌آییم


از سوءمدیریت‌ها گلایه داریم، اما رای می‌دهیم

بهزاد نیک‌دین موبد زرتشتیان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در ابتدا درود می‌فرستیم به روان پاک همه شاهدان شهید و زنده یادانی که از جان خود گذشتند تا بتوانیم در این سرزمین با امنیت و استقلال زندگی کنیم. آرزو می‌کنم مسئولان و سیاستمداران ما کاری نکنند که باعث رنجش خون پاک آن‌ها شود.

او بیان کرد: این افراد بزرگ اهداف بلندی داشتند که مردم ایران و این سرزمین اهورایی با آرمان، استقلال و آزادی زندگی کنند و مردم از لحاظ معیشت که نخستین نیاز هر فرد است در سختی نباشند و کم کاری‌های خود را به گردن تحریم و کشور‌های دیگر نیندازند.

موبد زرتشتیان اصفهان اظهار کرد: من به عنوان یک فرد زرتشتی که با مسلمانان در صلح و دوستی زندگی کرده ام همیشه وصف حکومت عدل حضرت علی علیه السلام را شنیده ام و آرزو می‌کنم به این الگوی حکومتداری نزدیک شویم و فساد‌های اقتصادی ریشه کن شود

نیک‌دین افزود: به عنوان یک زرتشتی تنها به سرزمین اهورایی ایران زمین می‌نازم و افتخار می‌کنم و آرزومندم به آن جایگاه واقعی که در شان تمدن و فرهنگ چندین هزار ساله آن است برسد.

او در خصوص مشارکت هموطنان زرتشتی در انتخابات گفت: وظیفه دینی و اخلاقی ماست که همچون همه دوره‌های قبل در انتخابات شرکت کنیم و شایسته است که فرد اصلح را با رأی قاطع خود انتخاب کنیم و امیدواریم درد و دل‌های ما به گوش مسئولان برسد و به آن‌ها توجه کنند.

موبد زرتشتیان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: کسانی که ادعای دفاع از حقوق بشر می‌کنند باید بدانند که ایرانیان در چندین هزار سال پیش منشور حقوق بشر را تهیه کردند و جوانان ما نیز باید با فرهنگ و تاریخ ما آشنا باشند تا فریب کشور‌های بیگانه را نخورند.

ایرانی هستیم، پس می‌آییم


مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه هر ایرانی

صیون ماه گرفته رئیس انجمن کلیمیان استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: جامعه کلیمیان ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون حداکثر مشارکت را در انتخابات دوره‌های مختلف داشته اند، در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز همانند انتخابات ادوار گذشته حضور پرشوری در پای صندوق‌های رأی خواهیم داشت.

او ادامه داد: با توجه به برنامه‌های نامزد‌های محترم از جمله مناظره ها، همه مردم از جمله کلیمیان می‌توانند فرد اصلح را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند.

رئیس انجمن کلیمیان اصفهان تاکید کرد: همه ما ایرانی هستیم و بعد یهودی، مسلمان یا مسیحی؛ بنابراین به دلیل ایرانی بودن باید در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشیم و وظیفه ملی خود را به جا آوریم.

ماه گرفته افزود: همانند گذشته انتخابات برگزار و فرد منتخب بارأی مردم به عنوان رئیس دولت انتخاب می‌شود، اما بهتر است رئیس جمهور منتخب در انتخاب کابینه اش خود را محدود به جناح‌های سیاسی نکند تا صاحبان اندیشه‌های مختلف در همکاری با هم برای تحقق مطالبات مردم تلاش کنند.

ایرانی هستیم، پس می‌آییم

انتخابات برگ زرین دیگری بر پیوند اقوام و مذاهب مختلف

اسقف سیپان کاشجیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: بار دیگر ملت بزرگ ایران در برهه‌ای سرنوشت ساز تاریخی قرار گرفته است، خداوند بزرگ به انسان نعمت انتخاب را بخشید و او را بر سرنوشت خویش حاکم کرد.

او ادامه داد: حق و نعمت انتخاب واقعی موهبتی است که خداوند متعال در برابر آن ما را مسئول کرد تا روزگار و آینده خویش را رقم زنیم.
 

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران بیان کرد: روز ۲۸ خرداد بار دیگر مردمان این سرزمین در پای صندوق‌های رای حضور می‌یابند تا بالاترین مقام اجرایی کشور را با انتخاب خویش معین سازند، جامعه ارامنه نیز همچون دیگر برادران و خواهران خود در این سرزمین در این زمان مهم تاریخی با تمام توان خویش مشارکت خواهند کرد، تا برگی دیگر بر صفحه زرین پیوند اقوام و مذاهب مختلف در ساختار یکپارچه ایران عزیز رقم خورد.

کاشجیان افزود: اینجانب نیز اقشار مختلف ملت بزرگ ایران، از جمله ارمنیان اصفهان و جنوب ایران را دعوت می‌کنم تا با شرکت حداکثری خود در پای صندوق‌های رای، زمینه انتخاب شایسته‌ترین فرد را برای این مقام پر اهمیت فراهم کنند، تا همگی از ثمرات آن بهره‌مند شویم.

۲۸ خرداد روزی است که همه ایرانیان به پای صندوق‌های رای دعوت می‌شوند؛ اینکه از کدام قوم یا دین باشند مهم نیست مهم حقی است که قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی برای تعیین سرنوشت به تک تک شهروندانش داده و شهروندان مطلع از حقوق خود از این حق استفاده می‌کنند.

گزارش از سپیده صالحی

انتهای پیام/ی

نظر شما