شناسهٔ خبر: 47815819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نظارت ویژه‌ بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل‌های رأی‌گیری/ عدم ابتلا عوامل اجرایی انتخابات به کرونا تضمین شد

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کمیته بهداشتی انتخابات در روز ۲۸ خرداد نظارت ویژه‌ای را در بحث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل‌های رأی‌گیری خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر حسنی اظهار کرد: در جلسات ستاد انتخابات کرونا مقرر گردید به جهت جلوگیری از ازدحام در محل، نیروهای بازرس وزارت کشور از آموزش لازم برخوردار شوند و چک‌لیست‌ها در اختیارشان قرار گیرد تا ثبت گزارشات را داشته باشند و در صورت ثبت هر نوع تخلفی در خصوص عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام لازم و به‌موقع را در جهت رفع آن مشکل خواهیم داشت.

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در این جلسه مصوب شده بازرسان وزارت کشور در سطح مناطق، بازرسی سیار را داشته باشند و در کنار آن حضور نیروهای بهداشت را هم در مناطق معین‌شده که هر یک از آن‌ها چندین شعبه اخذ رأی را پوشش می‌دهند خواهیم داشت.

وی بابیان اینکه در نواحی ۱۳ گانه مشهد و تمامی شهرستان‌ها به‌تناسب نیاز نیروها حضور دارند و مشکلی در این خصوص نیست، خاطرنشان کرد: نظارت بر محل برگزاری انتخابات از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۲۷ خردادماه تا ۲۴ ساعت پس از فرآیند رأی‌گیری و خروج عوامل و نیروهای اجرایی و نظارتی ادامه دارد تا هیچ‌گونه مشکلی در بحث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود نداشته باشد.

حسنی تأکید کرد: نظارت ویژه بر رعایت دستورالعمل بهداشتی در پای صندوق‌های رأی در روز ۲۸ خردادماه امسال یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های ما در سال ۱۴۰۰ بوده و در همین خصوص جلسات استانی و شهرستانی هماهنگی کمیته بهداشتی انتخابات در استانداری و در فرمانداری‌ها برگزارشده است و آخرین هماهنگی‌ها صورت پذیرفته تا هیچ‌گونه مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد.

پایش سلامت عوامل اجرایی انتخابات

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تشریح اقدامات بهداشتی در جریان انتخابات ، گفت: در آستانه برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد، سلامت عوامل اجرایی انتخابات در استان خراسان رضوی ازنظر احتمال ابتلا به ویروس کرونا پایش می‌شود.

دکتر مهدی قلیان‌اول افزود: مقرر شد برای پایش سلامت عوامل اجرایی انتخابات از طریق سامانه "سینا" (سامانه یکپارچه نظام اطلاعات) دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کد ملی همه عوامل در اختیار شبکه‌های بهداشت قرار گیرد و در برخی شهرستان‌ها نیز از طریق سامانه ماسک کد ملی این افراد بررسی می‌شود که اگر در ۱۴ روز گذشته تست کرونای عوامل اجرایی مثبت بوده باشد، از حضور آن‌ها در محل شعب رأی‌گیری جلوگیری می‌شود.

وی به تأخیر فرمانداری در اجرای این روند پیشگیرانه اشاره و بیان کرد: اگر با بررسی صورت گرفته مشخص شود فردی از عوامل اجرایی مبتلا به کرونا است فرمانداری‌ها باید برای وی در شعب اخذ رأی جایگزین معرفی کنند که البته در کنار این اقدام فرم خود اظهاری نیز وجود دارد که اگر کسی علائم مربوط به کرونا داشته باشد از وی تست کرونا گرفته می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شمار عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی دست‌اندرکار انتخابات ۲۸ خرداد در خراسان رضوی را حدود ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: امروز قرار است بخش نخست سهمیه واکسنی که برای تزریق به عوامل انتخابات استان تخصیص‌یافته تحویل شود، که ظاهراً این محموله شامل ۱۰ هزار دز واکسن برای استان2های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی است.

وی تأکید کرد: این محموله مختصر برای عوامل اجرایی انتخابات شامل مقادیری واکسن اسپوتنیک و کوو برکت خواهد بود، که قطعاً  نخواهیم توانست همه عوامل اجرایی انتخابات را تا روز ۲۸ خرداد واکسینه کنیم اما قرار شد سهمیه واکسن عوامل اجرایی شعب انتخاباتی محفوظ بماند و بعد از انجام انتخابات بر اساس کد ملی و مشخصاتی که استانداری و فرمانداری به ما اعلام می‌شود، به این افراد تزریق شود.

قلیان ابراز کرد: در اولویت نخست تزریق واکسن به عوامل اجرایی تزریق ۳۸ هزار دز به خراسان رضوی اختصاص‌یافته است اما لازم به ذکر است که تاکنون از عوامل اجرایی انتخابات هیچ‌کس علیه کرونا واکسینه نشده و تنها حدود ۳۵۰ نفر از اعضای ستادهای انتخابات فرمانداری‌ها و استانداری خراسان رضوی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی یادآور شد: در حاضر از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی ۲۲ شهرستان ازنظر کرونا در وضعیت زرد و ۱۱ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

نظر شما