شناسهٔ خبر: 47814019 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

از خرید نهال گردو و احداث نهالستان چه میدانید؟

خرید نهال گردو از جمله سرمایه گذاری‎‌های پرسود بوده که تاکنون توانسته درآمد زیادی را برای باغداران و علاقمندان به این حوزه به ارمغان آورد.

صاحب‌خبر -

 اما مسئله بسیار مهمی که در این سودآوری نقش دارد انتخاب درست نهال گردو متناسب با خاک و شرایط اقلیمی می‌‎باشد. در حقیقت اگر خرید نهال گردو تخصصی و به درستی صورت نپذیرد ممکن است به جای سودآوری شما را با ضررهای مالی رو به رو کند. در صورتی که علاقمند به کسب درآمد از این راه هستید و به یک خریدی موفق می‌‎اندیشید با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص این کار کسب نمایید.

1

گردو از جمله مواد مغذی و پرخاصیتی است که همواره از دیر باز در سبد خانواده‎‌های ایرانی جایگاه به خصوصی داشته است. این میوه ارزشمند با در اختیار داشتن انواع ویتامین‌‎های A.B.C.D و نیزکلسیم، پتاسیم، کاروتن، پروتئین و سایر مواد مورد نیاز بدن می‌تواند در پیشگیری از بیماری‎‌های مختلف از جمله سرطان و نیز سلامت قلب و مغز و استخوان، تقویت سیستم ایمنی و نیز ایجاد تأثیرات مثبت بر روی پوست و مو نقش داشته باشد. شناخت فواید و خواص درمانی این محصول و نیز طعم لذیذ آن سبب گستردگی خرید نهال گردو و احداث باغ‎‌هایی با وسعت بسیار زیاد در کشورهای مختلف جهان از جمله  ترکیه، آمریکا و نیز چین شد.

آیا خرید نهال گردو مقرون به صرفه است؟

یکی از تردید‎‌هایی که در خصوص خرید نهال‎‌های گردو و احداث نهالستان گردو وجود دارد این است که اصلاً آیا این کار ما را به سود دلخواه‎مان می‌رساند یا خیر؟ برای شروع هر کاری صبر و شکیبایی در اولویت قرار دارد و در احداث نهالستان نیز این امر اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند و نباید انتظار باردهی فوق‌العاده‎‌ای بعد از گذشت مدت کوتاهی از خرید نهال و احداث یک باغ داشته باشید چرا که عوامل متعددی در سودآوری این کار تأثیرگذار بوده و آن را تعیین می‌کند که مهم‌‎ترین این عوامل شرایط آب و هوایی می‎‌باشد.

علاوه بر شرایط آب و هوایی عواملی مانند سن باردهی، میزان باردهی، بازار فروش نیز در سودآوری مطرح می‌شود. در خصوص سن باردهی و میزان باردهی درختان گردو باید عرض کنیم که سن باردهی و یا در واقع بلوغ در درختان گردو متنوع، متفاوت می‎‌باشد ولی به طور کلی اغلب این درختان بعد از گذراندن یک دوره پنج ساله شروع به میوه دهی یا به اصطلاح باردهی می‌کنند که این میزان بار نیز در درختان مختلف متفاوت می‎‌باشد. به عنوان مثال یک درخت ممکن است در مناطق سردسیر به میزان بالایی از باردهی بعد از دوران بلوغ خود دست یابد و همان درخت در مناطق معتدل نتواند آن طور که مورد انتظار باغدار است میوه ‎‌دهی کند. بنابراین قبل از اقدام به  خرید نهال گردو به صورت انبوه حتماً از خدمات مشاوره‎‌ای سایت‎‌ها و یا پرس و جو از افراد با تجربه بهره‌‎مند شوید.

نکته بسیار مهمی که در ایجاد یک شغل و تولید یک محصول مطرح می‌شود این است که آیا محصول مورد نظر ما از بازار فروش خوبی برخوردار است؟ خوشبختانه میزان تقاضای گردو در داخل کشور چه به حالت با پوست و چه به صورت مغز آنقدر زیاد است که تصور نمی‌شود که به هیچ عنوان در صورت داشتن یک قیمت منصفانه مشکلی از این لحاظ داشته باشید. در واقع این میزان تقاضا به قدری می‎‌باشد که حتی اگر نتوانید خود را به عنوان یک صادر کننده گردو مطرح کنید می‌توانید در بازار داخلی به سود قابل توجهی دست پیدا کنید. از طرف دیگر چوب این درختان از قیمت بالایی در بازار تولید مبل، قنداق تفنگ، پارکت، درب و... برخوردار بوده و می‌توانید در زمان دلخواه خود اقدام به فروش چوب این درختان کنید.

انواع نهال گردو

با گسترش تولید گردو در سراسر جهان شاهد به وجود آمدن انواع مختلفی از این درختان بوده‌‎ایم که در طعم و مزه و نیز گاهی شکل پوسته و مغز با یک دیگر تفاوت‎‌هایی دارند. یکی دیگر از تفاوت‌‎هایی که در بین این درختان مشاهده می‌شود میزان باردهی سالانه آن‌‎ها بوده که سبب می‌شود تا درختان را به دو دسته تجاری و غیرتجاری تقسیم نمایند. درختان غیرتجاری برای خرید نهال گردو به صورت تکی و یا احداث باغ در ابعاد کوچک‎‌تر و محصولات تجاری برای ابعاد بزرگ‎‌تر و اهداف بلندمدت‌تر مناسب می‎‌باشد. در ادامه به بررسی بخشی از درختان پرطرفدار و پر محصول در ایران پرداخته‎‌ایم.

2

  • نهال‎‌های گردو تویسرکان: گردوی تویسرکان یک گردوی ایرانی بوده که مناسب اقلیم سرد مثل شهر همدان می‌‎باشد. باردهی این گردو به خوبی انجام شده و شاهد افزایش میزان آن به صورت سالانه خواهیم بود.
  • خرید نهال گردو چندلر: درختان چندلر جزء درختان تجاری و مناسب مناطق سردسیر بوده و از مقاومت مناسبی در برابر بیماری و سرما برخوردار است. میزان باردهی محصول در این درختان معمولاً در حدود 60 تا 70 کیلوگرم می‎‌باشد.
  • خرید نهال گردو خوشه اسرائیلی: این نهال‎‌های گردو از ارقام اصلاح شده و پربار در ایران بوده که در هر خوشه آن معمولا 5 تا 24 عدد میوه گردو دیده می‌شود. این درختان را می‌توان از جمله درختان زودبازده محسوب کرد چرا که در اولین و یا دومین سال بعد از کاشت به باردهی خواهد رسید.

خرید کاشت نهال میوه

در انتخاب و خرید نهال میوه عواملی از جمله شرایط اقلیمی و خاک اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. یکی از عوامل به شدت تأثیرگذار در میزان باردهی درختان میوه، دما می‎‌باشد. در واقع به طور کلی درختان به سرمای مناسب در زمستان برای رشد خود احتیاج دارند اما درصورتی که این سرما تا فصل بهار و زمان میوه‌‎ دهی ادامه یابد درختان به سرمازدگی و کاهش بار دچارخواهند شد. اگر تصمیم به احداث یک باغ میوه دارید بهتر است میزان نور زمین خود را نیز در نظر بگیرید چرا که سایه بودن زمین و عدم دسترسی به نور کافی سبب می‌شود تا درختان میوه نتوانند انرژی مورد نیاز خود را برای اعمال فتوسنتز و افزایش تراکم شاخه‎‌ها و ایجاد رنگ مناسب کسب نمایند. علاوه بر تمامی عوامل طبیعی میزان تلاش شما در آماده سازی و رسیدگی به باغ، هرس کردن به موقع و اصولی نیز تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

خرید نهال بادام و کاشت آن

4

بادام از جمله شفت‎‌هایی است که دانه (مغز) آن دارای خواص و ارزش‎‌های غذایی بالایی بوده و به تنظیم سطح کلسترول خون و نیز کاهش التهاب کمک می‌کند. این میوه در سلامت قلب، مغز و استخوان مؤثر بوده و سبب تقویت سیستم ایمنی می‌شود. این میوه در واقع محصولی از مناطق معتدل و گرم بوده که توانایی تحمل سرمای منفی 22 درجه را در فصل زمستان خواهد داشت.

ویژگی‎‌های مثبت درختان بادام از جمله طعم لذیذ مغز آن، هزینه پایین نگهداری وآبدهی، برداشت راحت‎‌تر محصول به علت ارتفاع کم درختان و... سبب شده تا کاشت نهال‌‎‎‌ بادام در مناطق مختلف صورت پذیرد اما چیزی که در خرید نهال بادام همانند خرید نهال گردو به صورت عمده اهمیت پیدا می‌کند آب و هوای مناسب، خاک زمین مورد نظر می‌باشد. در حقیقت با این که این درختان از مقاومت سرمایی خوبی برخوردار هستند و در مناطقی که سایر درختان قادر به رشد و باردهی نیستند به تولید میوه و محصول می‌پردازند، در رطوبت‌‎های بالای 70 درصد و نیز رطوبت‎‌های کمتر از 20 درصد درخت دچار مشکلات مختلف خواهد شد. همچنین در صورتی که خاک منطقه مورد نظر رسی سنگین و یا مرطوب باشد رشد مناسبی نخواهد داشت. البته این درختان در مناطق آهکی که عملاً سایر درختان فاقد رشد در آن هستند و یا خاک‎‌های شور کمتر از 4 میلی موس بر سانتیمتر قادر به رشد و میوه دهی خواهد بود ولی عملاً میزان رشد و باردهی آن کمتر خواهد بود.

جهت احداث باغ گردو یا بادام و انواع میوه‌‎ها می‌توانید به سایت نهالستان پالیز مراجعه نموده و از مشاوره‌ی جناب آقای سعید قاسمی نهایت استفاده را ببرید. نهالستان پالیز با هدف ارائه نهال‌‎های باکیفیت و نیز تنوع در ارائه محصول توانسته موفقیت‌‎های بسیاری در این زمینه کسب نماید.

جهت ارائه مشاوره رایگان و راهنمایی شما عزیزان در خصوص انتخاب و خرید نهال میوه مناسب می توانید از طریق درگاه های زیر با ما در ارتباط باشید.

وب سایت تخصصی خرید و فروش انواع ارقام تجاری نهال گردو :‌ palizgerdo.ir

وب سایت تخصصی خرید و فروش انواع ارقام تجاری نهال میوه :‌ paliznahal.ir

شماره تماس ها: ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ / ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳ / ۰۹۳۳۱۸۳۲۳۹۳ /  مهندس سعید قاسمی

آدرس: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

برچسب‌ها:

نظر شما