شناسهٔ خبر: 47812074 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

به مناسبت «روز ملی تكریم امامزادگان»؛

برنامه «کاروان زیر سایه خورشید» در سراسر کشور برگزار می‌شود

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف از برگزاری برنامه کاروان‌های زیرسایه خورشید خبرداد و افزود: خادمان امام رضا (ع) امروز پرچم‌های متبرک حرم مطهر رضوی را همراه خود به آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور می‌برند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان ، گروه قرآن و معارف به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، حجت الاسلام محمد نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با برنامه «صبح و گفتگو» به مناسبت دهه کرامت گفتگوی تلفنی کرد.

 

حجت الاسلام نوروزپور گفت: یکی از توفیقات مردم ما ورود حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به ایران اسلامی است.

 

وی افزود: قدوم پرخیر و برکت امام رضا (ع) به ایران باعث شده که هم خودشان و هم امامزادگان واجب التعظیمی که به عشق حضرت وارد ایران شدند منبع خیر و نور و برکت باشند.

 

حجت الاسلام نوروزپور با بیان اینکه امامزادگان واجب التعظیم در چند گروه وارد ایران شدند گفت: یک کاروان همراه حضرت فاطمه معصومه (س) و یک کاروانی هم از جنوب کشور به همراه حضرت احمد بن موسی شاهچراغ وارد ایران شدند.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: مشاوران مأمون به او خبردادند که یکی از امامزادگان و ائمه شیعه که مهر و محبتش هم در دل مردم افتاده اگر وارد ایران شود چیزی از قدرت و جبروت تو باقی نخواهد ماند و به همین دلیل هم مأمون دستور داد با کاروان حضرت معصومه برخورد شود و خیلی از امامزادگان واجب التعظیم به شهادت رسیدند.

 

وی افزود: کاروان دیگری هم که از جنوب کشور وارد منطقه فارس شده بود به شهادت رسیدند و برخی هم به نقاط دیگر کشورمان رفتند.

 

حجت الاسلام نوروزپور گفت: یک گروه دیگر از امامزادگان هم قبل از ورود امام رضا (ع) و به دعوت مردم ما برای تبلیغ و تفسیر دین و احکام و شریعت نبوی وارد ایران شدند مانند امامزاده علی بن باقر؛ فرزند بلافصل امام باقر (ع) که به شهادت رسیدند و قبر مطهرشان هم در مشهد اردهال کاشان است و هر ساله برنامه قالیشویان در کنار قبر ایشان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه اول تا 11 ماه ذی القعده از روز ولادت حضرت معصومه تا ولادت امام رضا به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده گفت: پنجم ماه ذی القعده نیز به عنوان «روز ملی تکریم امامزادگان» نامگذاری شده و سازمان اوقاف هم در همین راستا هر ساله از مقام شامخ امامزادگان شاخص در استانها تجلیل می‌کند.

 

وی از برگزاری برنامه و مراسمات معرفی بقاع متبرکه در 31 استان کشور در امروز خبرداد و گفت: مردم از طریق این برنامه‌ها با شخصیت معنوی و فیوضات امامزادگان واجب التعظیم آشنا می‌شوند.

 

حجت الاسلام نوروزپور کمک به فقرا و نیازمندان و اقدامات فرهنگی و اجتماعی و قرآنی را از جمله اقدامات بقاع متبرکه عنوان کرد و افزود: بیش از 2 میلیون خانواده توسط هیئت امنای ما در بقاع متبرکه مورد حمایت قرار گرفتند.

 

وی گفت: همچنین از بانوان فعال در عرصه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی و علمی و آموزشی و همچنین خادمان بقاع متبرکه نیز تجلیل می‌شود.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری برنامه کاروان‌های زیرسایه خورشید خبرداد و افزود: خادمان امام رضا (ع) امروز پرچم‌های متبرک حرم مطهر رضوی را همراه خود به آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور می‌برند.

 

پایان پیام/9

نظر شما