شناسهٔ خبر: 47810041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

خراسان رضوی در طرح بهارانه کتاب کشور پرفروش‌ترین شد

: باشگاه خبرنگاران

استان خراسان رضوی در طرح ملی بهارانه فروش کتاب، امسال عنوان پرفروش‌ترین استان را از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه گر معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح فصلی بهارانه کتاب همزمان با سراسر کشور از ۱۷ خرداد ماه در ۱۱۲ کتابفروشی استان  خراسان رضوی آغاز شد و با ۲ روز تمدید تا ۲۵ خرداد ادامه داشت.
وی افزود: در این مدت ۵۳ هزار جلد کتاب به ارزش ۲ میلیارد و ۵۴۲ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۸۴۶ تومان به فروش رفت که ۱۳ درصد از فروش کلی کتاب در این طرح معادل ۲۲ میلیارد تومان در کل کشور را شامل می‌شود.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در طرح بهارانه فروش کتاب امسال استان ۴۸۶ میلیون تومان یارانه به خرید کتاب اختصاص یافت که از این میزان ۴۶۹ میلیون تومان مصرف شد و خراسان رضوی بیشترین سهم از یارانه خرید کتاب در کل کشور را داشت.
تحفه گر بیان کرد: طرح بهارانه فروش کتاب در خراسان رضوی نسبت به طرح بهارانه سال گذشته ۱۰۸ درصد در فروش، ۱۶۵ درصد در کتابفروشی‌های شرکت کننده و ۸۹ درصد در دریافت یارانه خرید کتاب افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: مقایسه طرح بهارانه سال ۹۹ با بهارانه سال ۱۴۰۰ در خراسان رضوی بیانگر استقبال بی نظیر مردم فرهیخته، فرهنگ مدار و علاقه‌مند به کتاب از طرح‌های فروش فصلی کتاب است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها:

نظر شما