شناسهٔ خبر: 47797548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار تهران: دست واسطه گران از محصولات کشاورزی باید حذف شود

تهران- ایرنا- استاندار تهران با تاکید بر حذف واسطه گران در عرضه محصولات کشاورزی اعلام کرد: این اقدام موجب سودآوری کشاورزان می شود و قیمت محصولات کشاورزی نیز واقعی بدست مردم خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی عصر سه شنبه در مراسم بهره برداری از ۸۴ طرح کشاورزی اعلام کرد: استان تهران دارای ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۱.۳ درصد اراضی کشاورزی کشور در این استان قرار دارد و همچنین کشاورزان استان تهران با تولید سالانه ۶ میلیون تن محصول ۵ درصد کل محصولات کشاورزی کشور را تولید می کنند.

وی افزود: در تولید محصولی چون گیلاس رتبه خوبی در کشور داریم همچنین در سایر محصولات باغی نیز استان تهران پیشتاز است اما در زمینه فروش محصولات باید دست واسطه گران را کوتاه کرد.

استاندار تهران ادامه داد: حذف واسطه گری یعنی اینکه کشاورز دست رنج خود را ارزان بفروش نرساند که در این زمینه کارگروهی شکل گرفته و تلاش داریم با همکاری میادین میوه و تره بار فروش محصولات کشاورزی بصورت مستقیم عرضه شود.

وی تاکید کرد: موضوع بعدی تسهیل گری شرکت های بیمه گر در اراضی کشاورزی است که این امر موجب می شود که کشاورزان در بروز حوادث غیرمترقبه کمتر دچار خسارت شوند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: موضوع بعدی افزایش راندمان آبیاری با اجرای سیستم های آبیاری نوین است که از مجموع ۸۴ طرح قابل افتتاح بخش کشاورزی ۶۶ طرح در این زمینه بوده است.

وی یادآور شد: هم اکنون ۷۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به آبیاری نوین مجهز شدند که این اقدام خوبی در زمینه افزایش تولید و صرفه جویی در مصرف آب است و همچنین ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی نیز به گلخانه های مدرن مجهز شده اند.

محسنی بندپی تاکید کرد: این اقدامات منجر شده که در هر هکتار از اراضی کشاورزی استان ۳۲ تن محصول تولید شود که میانگین کشور حدود ۱۰ تن است و این یعنی اینکه اراضی کشاورزی استان تهران چند برابر میانگین کشور محصول تولید می کنند.

همچنین رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز در این مراسم از افزایش ۵.۶ درصدی تولید محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: تولید در سال گذشته با رشد ۵.۶ درصد نسبت به سال ماقبل به ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید که ۳ میلیون و ۱۸۸ هزار تن محصولات زراعی، یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصولات باغی و گلخانه، یک میلیون و ۵۱۲ هزار تن دام، طیور، آبزیان و عسل به خود اختصاص داده است.

ایوب فصاحت با اشاره به اینکه استان تهران به عنوان الگوی بخش کشاورزی در کشور مطرح است، افزود: اکثر کارهای حوزه کشاورزی به عنوان نوآوری و ابداع در کشور انجام می‌شود و به عبارت دیگر در اکثر حوزه‌های کشاورزی، استان تهران الگوی مدل سازی در کل کشور است.

وی با بیان اینکه ۶ درصد کل تولید محصولات کشاورزی مربوط به استان تهران است، گفت: میزان تولید ماده خشک به ازای هر متر مکعب در استان تهران برابر ۲.۵ است که ۶۰ تا ۷۰ درصد متوسط کشوری است و این امر نشان دهنده کشاورزی پیشرفته در استان تهران است.

در این مراسم از ۸۴ طرح کشاورزی استان تهران بصورت ویدئو کنفرانس در ۱۴ شهرستان استان با اعتباری بالغ بر ۸۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۹۰۰ نفر افتتاح شد.

نظر شما