شناسهٔ خبر: 47793988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

نامزد انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد

ته‌لنجی ساماندهی می‌شود/ فعال‌سازی اقتصاد دریا محور در بوشهر

بوشهر- نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر لزوم ساماندهی ته‌لنجی گفت: فعال‌سازی اقتصاد دریامحور در بوشهر از اساسی‌ترین برنامه‌های ما است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم استان بوشهر به ظرفیت‌های پارس جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: استان بوشهر با دارا بودن پارس جنوبی و تولیدات ارزشمند نفت و گاز، جایگاه ارزشمندی در حوزه انرژی خاورمیانه دارد و در واقع تمدنی بزرگ در عسلویه شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه بوشهر پایتخت انرژی ایران اسلامی است افزود: بوشهر با دارا بودن نیروگاه اتمی و پارس جنوبی و پایانه بزرگ صادرات نفتی در واقع پایتخت انرژی ایران اسلامی به شمار می‌رود.

خرید تضمینی خرمای بوشهر
رئیسی با اشاره به حجم بالای تولید خرمای بوشهر نیز گفت: بوشهر از تولیدکنندگان بزرگ خرما در کشور است و باید برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی استان بوشهر تلاش بیشتری شود و ما برای این مهم نیز برنامه داریم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در این استان با وجود امکانات در دریا و صنایع مستقر و وجود پتروشیمی و صنعت نفت و گاز چرا افراد بیکار داشته باشید و چرا مشکل معیشتی داشته باشید.

وی با تاکید بر اینکه از اقتصاد دریا باید بهره ببریم ابراز داشت: از اشتغال دریایی باید استفاده کنیم و بوشهر نباید بیکار و فقیر داشته باشد.

رئیسی گفت: اقتصاد دریا محور باید فعال‌سازی شود و مسئولان ارشد استان در این زمینه باید اهتمام ورزند.

وی افزود: بیش از ۳ هزار کیلومتر با دریا ارتباط داریم؛ اقتصاد دریا را برای رفع اشتغال باید فعال‌ کنیم؛ البته کارهایی شروع شده و بسیاری از اقدامات نیز جایش خالی است که باید انجام شود.

توزیع پزشک متخصص عادلانه باشد
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به عدالت در درمان اشاره کرد و گفت: مساله مهم مردم استان بوشهر، مساله دسترسی به درمان به‌روز و دسترسی به پزشکان متخصص است.

رئیسی با بیان اینکه توزیع پزشک متخصص باید عادلانه باشد یادآور شد: در حوزه درمان، توزیع امکانات و تجهیزات و حتی توزیع متخصص باید عادلانه باشد.

وی گفت: در حوزه شیلات و کشاورزی در استان باید کار شود و زنجیره ارزش افزوده ایجاد شود تا معیشت مردم تامین شود.

رئیسی بیان کرد: نقش ترانزیتی استان بوشهر با کشورهای خلیج فارس و آسیای مرکزی می‌تواند تحولی اساسی در اقتصاد و تجارت مردم استان ایجاد کند و معیشت را دگرگون کند.

وی افزود: لازم است از کارگران و مهندسان عسلویه بخاطر اینکه در گرمای بوشهر تولید ثروت و تولید قدرت اقتصادی می‌کنند تقدیر کنیم.

ایران قوی بدون اقتصاد قوی شکل نمی‌گیرد
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ایران قوی بدون اقتصاد قوی شکل نمی‌گیرد گفت: استان بوشهر یک استان مولد است و نباید فقیر و بیکار داشته باشد.

رئیسی به مساله ته‌لنجی اشاره کرد و افزود: با مساله کالای قاچاق سازمان یافته باید برخورد شود و کسانی که قاچاق سازمان یافته می‌کنند، بوشهری نیستند و ته‌لنجی ربطی به قاچاق ندارد.

وی با تاکید بر اینکه قاچاق سازمان یافته موجب اختلال در تولید می‌شود خاطر نشان کرد: ته‌لنجی باید ساماندهی شود و مشکلی با آن نداریم و در مبارزه با قاچاق، مصمم هستیم.

رئیسی با دعوت از مردم برای حضور پای صندوق‌های رای اضافه کرد: اگر کسانی به دلیل سرخوردگی قصد ندارند شرکت کنند، بنده خواهش می‌کنم برای تاثیرگذاری در سرنوشت خود مشارکت کنید و سعی می‌کنم اگر رای مردم را بگیرم حتما برای رفع مشکلات شبانه‌روزی کار و تلاش کنم.

نظر شما