شناسهٔ خبر: 47787070 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

راهداران در صورت فوت در حین خدمت، شهید قلمداد خواهند شد

باشگاه خبرنگاران

یک مقام مسئول گفت: بر اساس طرحی که ارائه شده، راهداران در صورت از دست دادن جانشان در حین خدمت، شهید راه خدمت به شمار می‌آیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، عباسعلی بنی اسدی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری با اشاره به حمایت‌های مادی و معنوی از خانواده‌های قشر زحمتکش اظهار کرد: مطابق تبصره یک ماده ۴ قانون اصلاح اساسنامه بنیاد شهید و تبصره ذیل ماده یک قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، تعیین مصادیق عملی شهید، مفقودالاثر، جانباز آزاده و اسیر در چارچوب و قوانین نیروهای مسلح کل نیروهای مسلح تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

او افزود: بنابراین از آنجایی که سالیانه تعدادی از عوامل خدوم راهداری در حین عملیات راهداری و خدمت به مردم جان خود را از دست می‌دهند و خانواده‌های آنها فاقد هرگونه پشتوانه معنوی و مادی می‌شوند و دولت و به صورت خاص سازمان متبوع هیچ گونه مجوزی جهت حمایت از آنها ندارد، بنابراین برای حمایت از خانواده‌های این قبیل همکاران، پیشنهاد مربوطه جهت سیر مراحل تصویبی به دولت ارسال شده است و امیدواریم که این پیشنهاد مورد تایید هیئت محترم دولت قرار گیرد.

براساس این گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طرحی را به دولت پیشنهاد داده که در صورت تصویب، راهداران خدومی که مستقیماً درگیر عملیات نگهداری و خدمت رسانی در جاده‌ها هستند، در صورت فوت در حین فعالیت، شهید راه خدمت قلمداد خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما