شناسهٔ خبر: 47781266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نهاوند آماده برگزاری انتخاباتی پرشور در سایه پروتکل‌های بهداشتی است

همدان- ایرنا- فرماندار نهاوند با بیان اینکه تدابیر لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و با مشارکت گسترده و حداکثری در این شهرستان اندیشیده شده است، گفت: این رویداد حماسی را با اولویت حفظ سلامتی مردم در سایه اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در شعب اخذ رای برگزار می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

«مراد ناصری» روز سه‌شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جلسات بررسی روند انتخابات و هیات اجرایی شهرستان به ریاست فرماندار و رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان و با حضور مسئولان مربوطه و اعضای هیات ها به صورت منظم در نهاوند برگزار می شود. 

ناصری، ضمن تقدیر از فعالیت‌ و اقدامات هیات اجرایی شهرستان، افزود: باتوجه به آغاز زمان تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی(شهر و روستا) انتظار داریم اعضای ستادها و هواداران نامزدها جدیت بیشتری برای رعایت مقررات و دستورالعمل‌های مربوطه داشته باشند.

فرماندار شهرستان نهاوند همچنین بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در برنامه ها و همایش های تبلیغاتی نامزدها تاکید کرد و گفت: تخلف‌های انتخاباتی از دید ناظران مغفول نمی‌ماند و پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات و مشارکت حداکثری در سایه حفظ سلامت اجتماعی، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت شبانه روزی تلاش می کنیم. 

به گفته ناصری، هرگونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفت وگو و مناظره در مکان‌های سربسته از قبیل مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالارهای پذیرایی و سالن‌های ورزشی در شهرستان نهاوند ممنوع است و با خاطیان برخورد قانونی می‌شود. 

رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان نهاوند، به نامزدهای شورای اسلامی و هوادارنشان توصیه کرد: از راه اندازی مراسم استقبال از کاندیداها، کارناوال‌های تبلیغاتی و موارد مشابه به شدت پرهیز کنند.

فرماندار نهاوند همچنین به افزایش تعداد شعب اخذ رای در این شهرستان اشاره کرد و افزود: برای برگزاری هرچه باشکوهتر انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در این دوره و اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی، تعداد شعب اخذ رای را به ۱۸۷ مورد افزایش دادیم.

وی ادامه داد: همچنین به‌ منظور نظارت بر مراحل اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، ۱۹۹ نفر از بازرسین به‌طور مستقیم با حضور در  شعب اخذ رای بر نحوه برگزاری انتخابات شهرستان نظارت می‌کنند.

شهرستان نهاوند با حدود ۱۷۸ هزار نفر جمعیت(سرشماری سال ۱۳۹۵) در جنوب غربی استان همدان واقع شده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، ۲۸ خرداد ماه به صورت همزمان در استان همدان برگزار می شود.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» نیز برگزار می‌شود. در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستایی و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

نظر شما