شناسهٔ خبر: 47774532 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با حضور سردار سلیمانی انجام شد؛

آغاز بهره برداری از ۲۴۰ نیروگاه خورشیدی در کردستان/ ۵۰۰۰ واحد در کشور به نیروگاه خورشیدی مجهز می‌شوند

مراسم آیین افتتاح و آغاز بهره برداری از ۲۴۰ نیروگاه خورشیدی با حضور سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در روستای شارانی شهرستان مریوان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ مراسم آیین افتتاح و آغاز بهره برداری از ۲۴۰ نیروگاه خورشیدی با حضور سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در روستای شارانی شهرستان مریوان برگزار شد.

سردار غلامرضا سلیمانی در این مراسم اظهار داشت: نیروگاه‌های کوچک مقیاس خورشیدی یکی از طرح‌های موثر برای خودکفایی در تامین انرژی برق محسوب می‌شود.

وی گفت: این نیروگاه‌های خورشیدی معرفی یک الگوی جدید برای متقاضبان است که به تامین برق کمک می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان سرانه برق به هر طریقی در کشور بالاست لذا قطعی برق می‌تواند خلل ایجاد کند، اما با افتتاح نیروگاه‌های کوچک مقیاس خورشیدی در پشت بام‌های خانه‌ها هم به استقلال اقتصادی خانوار و هم در راستای توسعه کشور کمک می‌کند.

سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: طبق توافقنامه بسیج تا پایان امسال ۵۰۰۰ واحد در کشور و ۲۴۰ واحد در استان کردستان به نیروگاه خورشیدی مجهز خواهند شد و این آغازی است که این ظرفیت به مردم کرد در راستای رفع محرومیت معرفی شود.

نظر شما