شناسهٔ خبر: 47773403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

محسن رضایی: نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان را راه‌اندازی می‌کنم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از راه‌اندازی نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محسن رضایی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با مردم استان مرکزی اظهار کرد: سرزمین ایران بهترین قطعه عالم است، از چشم‌اندازهای بدیع و اقلیم‌های متنوع پوشش گیاهی و چهارفصل همیشه پربازده آن طبیعتی را به وجود آورده است که گویی جهان کوچکی در ایران ما شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: ایران سرزمین اقوام، قبیله‌های سرشار از غرور، رؤیاهای مالامال از پاکی و شور و مردمی پاک‌نهاد به زلالی چشمه‌های جوشان عالم است که ایران را تنها با ایران می‌توان شناخت. 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امام راحل با کمک عشق به وطن و اسلام، همه ایرانی‌ها را دور هم جمع کرد و انسجام بزرگی به وجود آورد، بیان کرد: به برکت امام و انقلاب ایران دوباره یکی و واحد شد و روی قامت خود ایستاد.

رضایی افزود: برخی سیاست‌های غلط دولت‌ها طی 30 سال اخیر باعث بروز مشکلاتی در کشور شد که ناامیدی را در جامعه رقم زد، اما باید ایستاد و حرکتی از نو با دولتی نو آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه دنیای غرب و شرق نتوانستند در مقابل ملت ایران مقاومت کنند، ادامه داد: در جنگ تحمیلی که در آن پنج استان ایران اشغال و درگیر دشمن بعثی بود امام بار دیگر ملت را دور هم جمع کرد و اجازه نداد به کشور آسیب وارد شود.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه باید بار دیگر همه استان‌ها و اقوام دور هم جمع و حرکت سومی را آغاز کنند، گفت: با وجود رهبر معظم انقلاب و وجود جوانان غیور این مهم شدنی است و باید بار دیگر برای شکستن محاصره اقتصادی و پیشرفت‌های بزرگ و زندگی‌های بهتر و از همه مهم‌تر تشکیل دولت وحدت ملی قیام کنیم.

رضایی ضمن رد طرح برخی سخنان مبنی بر مهندسی شدن انتخابات اظهار کرد: مردم با رأی خود سرنوشت صندوق‌ها را تعیین می‌کنند و خواهند گفت که انتخاب اصلی در دست آن‌هاست.

وی از ایجاد مناطق اقتصادی و سپردن اختیارات به استان‌ها در صورت پیروزی در انتخابات خبر داد و گفت: اگر در یک استان مردم سپرده‌هایی در بانک داشته باشند، این سپرده‌ها در همان استان باید سرمایه‌گذاری شود نه اینکه ۴۰ درصد سپرده‌های مردم هر استان به تهران بیاید و از تهران به ارز تبدیل شده و ارز از کشور خارج شود، این روند باید شکل تغییر کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه قرار نیست تهران استان‌ها را استثمار کند و خارج از ایران نیز تهران را استثمار کند، بیان داشت: دولت بنده پایانی خواهد بود بر اینکه نیروهای استانی و ثروت مردم از استان‌ها به تهران بیاید و از تهران به خارج برود.

رضایی همچنین از تشکیل قطب‌های اقتصادی و تشکیل دولت اقدام و تحول خبر داد و افزود: دولت بنده به وعده‌های بی‌پشتوانه و شعار پایان خواهد داد و برنامه‌های خاص استانی را با کمک مردم همان استان پیاده‌سازی خواهد کرد.

وی گفت: هر سرزمین و استانی نسخه خاص خود را نیاز دارد و نوشتن نسخه واحد برای همه استان‌ها از تهران ظرفیت‌ها، مزیت‌ها، قابلیت‌ها و استعدادها مردم آن استان را نابود می‌کند، این در حالی است که دولت اقدام و تحول متناسب توانایی‌های هر استان، نسخه پیشرفت را طراحی و عملیاتی خواهد کرد.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: چپ و راست کردن، این قوم و آن قوم کردن، این پارتی‌بازی‌ها و این بی‌عدالتی‌ها باید کنار گذاشته شود و دولت اقدام این توانایی را دارد. 

رضایی در خصوص تعیین استانداران اظهار کرد: استانداران دولت اقدام و تحول هر استان از همان استان انتخاب می‌شوند، همه استان‌ها مردان و زنان بزرگ در دل خود جای داده‌اند، باید پارتی‌بازی را کنار گذاشت.

وی گفت: مجمعی از نخبگان تشکیل خواهد شد و بر اساس برنامه‌ کاندیداها و نمره‌بندی، دو سه نفر به عنوان استاندار به دولت ما پیشنهاد داده می‌شوند و با ارزیابی مجدد، یک نفر را انتخاب خواهیم کرد و اختیارات را در بعد اقتصاد بر اساس اصل ۱۲۷ قانون اساسی به استان‌ها می‌سپاریم.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: هم یارانه ۴۵۰ هزار تومانی می‌دهیم و هم موضوع اشتغال و تولید را نیز در استان‌ها اجرا خواهیم کرد.

رضایی همچنین از راه‌اندازی نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان خبر داد و تصریح کرد: امروز هزینه هر مترمربع ساختمان از ۳.۵ تا ۵ میلیون تومان است به این معنی که یک خانه ۸۰ متری حداکثر با ۳۲۰ میلیون تومان تمام می‌شود که در این خصوص از بانک‌ها می‌خواهم به هر کسی که ۱۰ درصد یعنی ۳۰ میلیون تومان آورده داشته باشد ۹۰ درصد دیگر را وام بدهند.

وی گفت: خانه‌سازان را وارد بازار سرمایه می‌کنیم و از طریق بازار سرمایه، نقدینگی جذب شده و خانه ساخته می‌شود و به مردم داده می‌شود. 

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری حفظ کرامت انسانی را مهم‌ترین هدف دولت برشمرد و بیان داشت: آبرو، حیثیت و موج زدن نشاط و شادی در زندگی مردم، مهم‌ترین آرزوی دولت من است.  

رضایی توسعه ازدواج و خانه‌داری، توسعه کسب و کارهای خانگی و پرداخت حقوق به زنان خانه‌دار را از دیگر برنامه‌های خود برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما