شناسهٔ خبر: 47765969 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

انتخابات شاخص‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است

تهران- ایرنا- قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور از انتخابات به عنوان شاخص ترین نماد مردم سالاری دینی یاد کرد و گفت: انتخابات یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نصرت الله لطفی روز دوشنبه در نشست تصویری با روسا و سرپرستان دفاتر استانی این شورا گفت: انتخابات یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و شاخص‌ترین نماد مردم سالاری دینی، مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی کشور، به‌نمایش گذاشتن اراده ملی و تجلی عظمت، اقتدار و شوکت سیاسی ملت است که به رخ جهانیان کشیده شده و تأثیر گذار و راهگشا در روابط و معادلات بین المللی است و برگزاری هرچه پرشورتر و عالمانه آن، عامل حل معضلات و مشکلات کنونی جامعه، شکست توطئه‌ها و فتنه‌ها، یأس معاندین و سیلی محکم به چهره دشمنان قلمداد می‌شود.

وی افزود: شرکت گسترده و آگاهانه در انتخابات، حق فردی توام با احساس مسئولیت در نقش آفرینی سیاستگذاری‌های آتی جامعه، التزام عملی به اسلام با عمل به وظیفه مهم شرعی به عنوان واجب عینی و عقلی برای حفظ اسلام و یکی از مهمترین راهکارهای صیانت از نظام مقدس اسلامی است که عمل به این وظیفه بر همگان لازم و تکلیف شرعی است.

لطفی ادامه داد: با وجود نارضایتی فراگیر مردمی از وضعیت اسفبار اقتصادی کنونی و مطالبات بحق مردمی، بی‌تفاوتی نسبت به سرنوشت‌ساز ترین انتخابات ریاست جمهوری ممکن است خسارت جبران ناپذیری و گناه نابخشودنی را در پی داشته باشد. اگرچه تمامی انتخابات در ایران از اهمیت خاصی برخوردار بوده و هست ولی انتخابات پیش‌رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی، حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری را مقدمه تحول و گشایش در وضعیت کشور دانست و گفت: سیاست کلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چه در مرکز و چه در تمامی استان‌ها این است که برای حضور پرشور و گسترده مردم در پای صندوق‌های رای، از تمامی امکانات و ظرفیت این نهاد استفاده کنیم. چون این مهم به عنوان وظیفه‌ای شرعی، تکلیف دینی و انقلابی در این مقطع حساس است و باید به نحو شایسته انجام شود.

لطفی افزود: بسیاری از مراجع عظام تقلید از شرکت در انتخابات به عنوان واجب عینی یاد می‌کنند و مردم متدین ایران اسلامی قطعاً از وظیفه شرعی خودشان غفلت نخواهند کرد. امروز نظام سلطه به دنبال «نه» به انتخابات است و ما باید آن به «آری» تبدیل کنیم و با حضور حداکثری در انتخابات پیش‌رو شرکت کنیم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان‌دوره‌ای یازدهمین مجلس شورای اسلامی (برای ۱۱ حوزه انتخابیه؛ آستانه اشرفیه، تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، تفرش، بهار و کبودرآهنگ، گچساران و میانه و برای شش کرسی مجلس شورای اسلامی) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری (برای ۴ حوزه انتخابیه؛ تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران) برگزار خواهد شد.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رییسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند.

نظر شما