شناسهٔ خبر: 47756712 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سیستان وبلوچستان ازمهد‌های تمدن ایران زمین است

قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سیستان وبلوچستان ازمهد‌های تمدن ایران زمین است که باید به آن رسیدگی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ابتدای سخنانش در میان مردم زاهدان با اشاره به عدم توازن ایجادشده دربهره مندی مردم سیستان و بلوچستان از امکانات گفت: سیستان و بلوچستان از مهد‌های تمدن ایران زمین است که باید به آن رسیدگی شود.

وی ادامه داد: عقب ماندگی‌هایی درسالیان و دولت‌های گذشته بوجودآمده وبخشی ازآن نیزتاریخی بوده است و در دولت آینده تلاش خواهیم کرد تا راهکار دقیقی برای سازمان‌ها و نهاد‌ها درجبران این عقب ماندگی تعریف کنیم.

قاضی زاده هاشمی بابیان اینکه این کمبود امکانات باعث مهاجرت برخی مردم شده و ضروری است امکانات به نحو مناسب توزیع شود، افزود: سیستان وبلوچستان پایتخت وحدت ایران اسلامی است که در حال حاضر با عدم بهره مندی از امکانات به نماد ناکارآمدی دولت‌ها تبدیل شده است.

سیستان وبلوچستان ازمهد‌های تمدن ایران زمین است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت : سپردن کار به مردم بافرهنگ و مرزدار می‌تواند تجارت بزرگی را در ارتباط باکشور‌های همسایه ایجاد کند.

سیستان وبلوچستان ازمهد‌های تمدن ایران زمین است

قاضی زاده هاشمی افزود: این استان و استان‌های مرزی درحقیقت جایی است که ابتدا بایدمنابع مالی دولت‌ها در توسعه آنها هزینه شود.

وی گفت:  هفتاد درصد مسکن اخیر فقط در ۴ استان کشور ساخته شده است که همین باعث تمرکز سرمایه در استان‌های برخوردار شده و این چیزی است که دولت باید تغییر بدهد.

وی گفت:  درکنترل تورم، واگذاری کاربه اقوام، بحث آب و سایر موارد ضروری برنامه داریم، اما محور برنامه دولت سلام توجه به مستضعفان است وصاحبان اصلی انقلاب مستضعفان هستند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: باید نهاد‌ها و روش‌هایی که این نابرابری را درمیان مردم ایجاد می کند حذف شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی یارانه دادن ارزشمنداست که تورم وگرانی کنترل شده باشد و اگر به تناسب تورم باشد باید حدود یک میلیون تومان به مردم یارانه داده شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه برداشتن موانع مقابل سرمایه گذاران وتسهیل فعالیت‌های بخش خصوصی وظیفه دولت است، گفت دولت سلام سلامی به همه مردم دارد ونوع جدیدی ازشیوه اداره کشوراست و باید مردم بخواهند تاعملی شود و دولت سلام بدنبال حاکم کردن مردم است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هرشهرستان باید درآن شهرستان نیازسنجی وحمایت شود، گفت:  مردم را برسرمدیران حاکم می‌کنیم واگر۳۰درصد مردم یک شهرستان از مدیری اعلام نارضایتی کنندعزل می‌شود.

وی درپایان گفت:  امیدوارم آینده ایران را سیستان وبلوچستان رقم بزند و این استان ظرفیت فوق العاده‌ای در حوزه ریلی، سواحل مکران وانرژی‌های نو دارد که با سرمایه گذاری گسترده درآن‌ها توسعه می‌یابد.

 

انتهای پیام/گ

نظر شما