شناسهٔ خبر: 47754415 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پس از هفت سال تعطیلی؛

 جوجه یک روزه گوشتی در مزرعه دهشت هرمزگان تولید می‌شود

بندرعباس- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: با حمایت‌های استاندار و رایزنی سازمان جهادکشاورزی استان، پس از هفت سال تعطیلی جوجه یک روزه گوشتی، نژاد راس به صورت مجدد در مزرعه پرورش مرغ مادر گوشتی دهشت شهرستان حاجی آباد تولید می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی باقرزاده همایی عصر یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مزرعه مرغ مادر دهشت در حاجی آباد پس از هفت سال تعطیلی، با حمایت استاندار هرمزگان و در راستای سیاست دولت و کمک به بهبود و توسعه اقتصاد و فعال سازی دوباره واحدهای تولیدی راکد، فعالیت دوباره خود را از اواخر سال گذشته در استتان آغاز کرده است.

وی بیان داشت: در نشستی که دیماه سال گذشته با حضور تولید کننده و مالک مزرعه مرغ مادر گوشتی دهشت حاجی آباد با استاندار هرمزگان صورت گرفت، جهت کاهش قیمت تمام شده جوجه یک روزه مرغداری‌های این استان بنا شد رایزنی‌های لازم در خصوص اخذ سهمیه به این مزرعه اقدام شود که در هشتم خردادماه امسال ۳۷ هزار قطعه جوجه یک روزه به این مزرعه تحویل داده شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهارداشت: این مزرعه برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی داشته است و نیاز واحدهای مرغداری در سطح استان به جوجه یک روز را تامین می‌کند.

 باقرزاده همایی ادامه داد: بدلیل کافی نبودن جوجه یک روزه تولیدی استان هرمزگان شاهد تامین جوجه یک روزه مورد نیاز واحدهای مرغداری هرمزگان از دیگر استان‌های کشور بویژه مناطق شمالی کشور بودیم که بُعد مسافت سبب تلفات حین حمل و اضافه شدن هزینه‌های حمل و نقل می‌گردد که به دنبال آن افزایش هزینه تولید در واحدهای مرغداری به میزان هر کیلوگرم پنج هزار ریال به ازای هر کیلوگرم گوشت مرغ را نیز به همراه خواهد داشت.

 وی خاطرنشان کرد: در نیمه دوم سالجاری نیز شاهد تولید تخم مرغ نطفه دار جهت جوجه کشی و تولید جوجه یک روزه در این واحد مرغداری خواهیم بود و طبق برنامه ریزی‌های بعمل آمده حدود ۴۶ میلیون قطعه جوجه یک روزه تولید و به مزارع پرورش مرغ گوشتی استان هرمزگان وارد خواهد شد.

مزرعه مرغ مادر آرمان جوجه شهرستان حاجی آباد متعلق به محمد دهشت به ظرفیت ۳۵ هزار قطعه مرغ مادر و  پیش بینی ۶ میلیون قطعه جوجه یک روزه بوده است که با سرمایه گذاری بیش از ۴۰ میلیارد ریال در سال‌های ۸۲ و ۸۷  راه اندازی و در سال ۱۳۹۱ با اشتغالزایی ۳۰ نفر به بهره برداری رسید.

در نخستین دوره ۱۵ ماهه فعالیت خود، با توجه به افزایش نهاده‌های تولید و کاهش قیمت جوجه یک روزه با بحران مواجه گردید و نتیجه آن نبود توان بازپرداخت بدهی‌های بانکی توسط سرمایه گذار و در نهایت تعطیلی واحد بوده است که با حمایت‌های صورت گرفته در راستای کمک به بهبود و توسعه اقتصاد و اشتغال در استان، پس از ۶ سال تعطیلی مجدد فعالیت خود را جهت تکمیل زنجیره پرورش طیور در استان دوباره آغاز کرد.

نظر شما