شناسهٔ خبر: 47736714 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راهپیمایی انگلیسی‌ها در حمایت از شهروندان فلسطین

صد‌ها شهروند انگلیس همزمان با برگزاری نشست گروه ۷ برای حمایت از فلسطینی‌ها راهپیمایی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  صد‌ها شهروند انگلیس امروز (شنبه) همزمان با برگزاری نشست گروه ۷، در یک راهپیمایی خواستار حمایت جامعه بین‌المللی از فلسطینی‌ها شدند.

این افراد مقابل مقر دولت انگلیس در لندن تجمع کرده و از جامعه جهانی خواستند تا از فلسطینی‌ها در مقابل تجاوز‌های رژیم صهیونیستی حمایت کند.

شهروندان انگلیسی در این تظاهرات درحالی‌که پرچم فلسطین در دست داشتند روی پلاکارد‌هایی نوشته بودند: «تجاوز و محاصره علیه غزه را متوقف کنید» ، «فلسطین را آزاد کنید».

آن‌ها همچنین شعار «مرگ بر اسرائیل» سر داده و از رهبران گروه ۷ خواستند تا از حمایت رژیم اشغالگر دست بردارند.

روز گذشته رهبران گروه ۷ در کورنوال (یکی از شهرستان‌های تشریفاتی در ناحیه جنوب غربی انگلیس) نشستی برگزار کرده و درباره مسائل مختلفی به رایزنی پرداختند. همزمان با این نشست منابع خبری از تجمع صد‌ها هزارنفری شهروندان انگلیس در کورنوال و در اعتراض به سیاست‌های گروه هفت خبر داده و گفتند گروه‌های مدنی مختلفی از جمله «فعالان محیط زیست» و حامیان جنبش «جان سیاه‌پوستان اهمیت» دارد، در یک راهپیمایی گسترده اعتراض خود را به سیاست‌های این گروه نشان داده‌اند.

دو هفته پیش، بعد از شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه، «یائیر لاپید» رئیس حزب یش عتید مسئول تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی شد. امروز «یاریو لوین» رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی، اعلام کرد جلسه رای اعتماد اعضای کِنِسِت به کابینه جدیدِ این رژیم، روز یکشنبه (فردا) برگزار می‌شود.

روزنامه عبری زبان اسرائیل هیوم در واکنش به این خبر در گزارشی اعلام کرد: «کابینه لاپید-بنت در عرصه امنیت از آسایش برخوردار نخواهد بود. ناپایدارترین عرصه برای کابینه لاپید-بنت نوار غزه است، زیرا با وجود پایان یافتن عملیات "نگهبان دیوارها" (حمله به غزه و درگیری با حماس) در کمتر از یک ماه پیش، ارتش رژیم صهیونیستی برای احتمال رویارویی با غزه در آینده نزدیک در آماده‌باش بسیار جدی قرار دارد.»

همچنین امروز معترضان در سرزمین‌های اشغالی برای آخرین‌بار علیه فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر صهیونیست‌ها، دست به اعتراض زدند.

انتهای پیام/

نظر شما