شناسهٔ خبر: 47734938 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

جلیلی: رئیس جمهور باید رئیس‌ همه جمهور باشد 

سعید جلیلی در پنجمین بخش از سومین مناظره انتخاباتی که بخش پایانی بود، گفت: رئیس جمهور باید رئیس‌ همه جمهور باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سعید جلیلی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری هم در آخرین اظهارات خود گفت: چهار سال آینده باید چهار سال جهش باشد و این جهش یک جهاد بزرگ و تلاش ستُرگ می‌خواهد. صحبت از رئیس جمهور می‌کنیم، رئیسی که باید بداند رئیس همه جمهور است و باید همه مردم را در بر بگیرد و همه حقوق آنان را مورد توجه قرار دهد نه اینکه به بخشی از حقوق آنان توجه کند.

وی افزود: رئیس جمهور باید بداند که در رأس چه دستگاهی قرار می‌گیرد و مطلع باشد در بدنه و رأس دستگاه‌ها چه خبر است. باید بداند تا او را بازی ندهند. رئیس جمهور باید محیط داخلی، منطقه‌ای و بین المللی را به خوبی بفهمد تا به اندک موضوعی و بهانه‌ای کار را تعطیل نکند.

هشت سال است که سایه به سایه در حد توان خود مسائل کشور را دنبال می‌کنیم

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری متذکر شد: ما هشت سال است که سایه به سایه در حد توان خود مسائل کشور را دنبال می‌کنیم. اگر کار خوبی بود، تأیید کردیم و اگر کار ناقصی بود، سعی کردیم به تکمیل آن کمک کنیم و اگر کار خطایی انجام شد تلاش خود را انجام دادیم تا آن کار تصحیح شود.

وی تأکید کرد: کارنامه ما امروز روشن است و در همه موضوعات سعی کردیم که برای اداره کشور یک برنامه واقعی و قابل اجرا که نوید جهش را می‌دهد داشته باشیم و این برنامه را نوشته‌ایم. نباید مسائل را تقلیل داد و نباید دچار تعارفات شد. ما فکر می‌کنیم رویکردها باید از اینکه حل مشکل «آب خوردن کشور» را هم به دیگران نسبت دهیم و منتظر دیگران باشیم به جهش کشور ارتقاء یابد.

جلیلی تصریح کرد: مستقل از تمام جناح‌ها و بازی‌های سیاسی و مستقل از هر گونه حرکت و تعارفی که خدای نکرده در این مسیر خدشه ایجاد کند، باید گام برداریم و به فکر جهش کشور باشیم. امیر مومنین علی (ع) می‌فرمایند: «خدایا تو خود شاهدی از آنچه از جانب ما صورت گرفت، نه تلاشی بود برای کسب قدرت و نه زیاد کردن ثروت بلکه می‌خواهیم نشانه‌های دین تو را برگردانیم، اصلاح واقعی را انجام دهیم تا بندگان ستم دیده تو احساس آرامش و امنیت کنند و دین تو برپا شود.»

وی تأکید کرد: امروز ما در محضر خداوند، امام (ره)، شهدا و مردم صادقانه هر آن چیزی را که در این هشت سال به آن رسیدیم و فکر می‌کنیم که برای آینده کشور می‌تواند یک برنامه درست باشد را به شما تقدیم می‌کنیم.

نظر شما