شناسهٔ خبر: 47733935 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اولیانوف: کیفیت توافق در اولویت قرار دارد

نماینده روسیه در مذاکرات وین از تلاش تمامی نمایندگان برای رسیدن به نتایج موفقیت‌آمیز مذاکرات برجامی و در اولویت قرار داشتن کیفیت توافق خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، اعلام کرد کیفیت توافق در مذاکرات کنونیِ احیای برجام در گراند هتل، وین در رأس محورها در این نشست است.

اولیانوف با انتشار پیامی توییتری نوشت: «ششمین دور کمیسیون مشترک برجام امروز در وین آغاز شد. تمامی نمایندگان با عزم راسخی تلاش می‌کنند تا در این دور به نتایج موفقیت‌آمیزی برسیم.»

او در ادامه تاکید کرد: «همه ما می‌خواهیم در زودترین زمان ممکن به نتیجه برسیم، اما کیفیت توافق در اولویت است.»

سفیر انگلیس و نماینده دائم این کشور در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در وین نیز در پیامی اعلام کرد: «ششمین دور مذاکرات برجام آغاز شد. تمام طرف‌ها متفق بودند که کار‌های بسیاری باید انجام شود.»

ششمین دور نشست مشترک کمیسیون برجام با حضور نمایندگان ایران، تروئیکای اروپایی، روسیه، و چین در گراند هتل، وین آغاز شده است. همانند نشست‌های پیشین در نشست امروز نیز «انریکه مورا» به معاونت از «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ریاست این نشست را برعهده دارد.

پایگاه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای «بازگشت کامل آمریکا به برجام» و «اجرایی کردن کامل این توافق» را محور اصلی مذاکرات کنونی اعلام کرد.

ساعاتی پیش اولیانوف در توییتی از محتوای دور ششم گفت‌وگو‌های وین خبر داد و نوشت: «اعضای کمیسیون مشترک برجام درمورد چگونگی ترتیب کار‌های بعدی جهت انجام موفقیت‌آمیز و سریع مذاکرات، تبادل‌نظر خواهند کرد.»

همچنین او دیروز در توییتی دیگر درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات وین بر سر توافق هسته‌ای ایران ابراز امیدواری کرده و نوشته بود: «آیا این آخرین دور مذاکرات خواهد بود؟ کسی نمی‌داند، اما همه مذاکره‌کنندگان امیدوارند این‌طور باشد.»

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه کشورمان و رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایرانی در وین هم در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که ششمین دور مذاکرات می‌تواند دور پایانی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما