شناسهٔ خبر: 47729375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تخصیص۴۳۰ میلیون تومان اعتبار برای بهسازی مسیر‌های عشایری مراغه

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: ۴۳۰ میلیون تومان اعتبار برای بهسازی زیرساخت‌ها و مسیر‌های عشایری شهرستان مراغه طی امسال تخصیص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، آل هاشم  مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی در دیدار با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: ۳۳۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات توازن و  ۱۰۰ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات مالیات حامل‌های سوخت برای بهسازی مسیر‌های عشایری مراغه تخصیص یافته است.

او گفت: با توجه به حضور عشایر در مناطق ییلاقی و قشلاقی دامنه‌های سهند در این شهرستان طی فصول مختلف، بهسازی و مناسب سازی راه‌های عشایری مورد توجه قرار می‌گیرد.

او افزود: برای این منظور امسال مرمت و بهسازی مسیر عشایری دامنه‌های سهند به ویژه مسیر آقدره و نیز تکمیل پل توپراقلو به عنوان مسیر تردد عشایری شهرستان‌های مختلف استان مورد توجه و اولویت قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه آبرسانی به ۱۷ روستای مناطق عشایری ارسباران از اقدامات انجام شده مهم در سال‌های اخیر در آذربایجان شرقی بوده است افزود: برای اجرای این طرح به طول ۸۵ کیلومتر و لوله گذاری آب شرب حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

او گفت: هم اکنون در فصل قشلاق ۱۶ خانوار با یک هزار و ۸۴۶ راس دام و نیز ۳۲۶ خانوار با ۷۷ هزار و ۹۱۴ راس دام در فصل ییلاق در مناطق عشایری این شهرستان حضور دارند.

او با بیان اینکه خانواده‌های عشایری نقش مهمی در تولید فرآورده‌های دامی دارند افزود: سالانه حدود ۲۰۰ تن گوشت قرمز، ۸۰۰ تن لبنیات، ۲۵ تن پشم، ۱۵۰ متر مربع قالی و ۴۰۰ متر مربع ورنی توسط عشایر در این شهرستان تولید می‌شود.

او افزود: در طول سال گذشته برای رفاه حال عشایر ۴۰ تن آرد، ۲۳ تن خوراک دام برای عشایر این شهرستان ارائه شده و یک هزار و ۷۹۸ راس دام نیز پلاک کوبی شدند.

 موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: با توجه به نقش خانواده‌های عشایری در تولید منطقه و شهرستان، بهسازی و مناسب سازی راه‌های تردد این قشر تلاشگر با تخصیص اعتبار لازم انجام می‌شود.

 موسوی افزود: همچنین با توجه به در پیش بودن انتخابات ۱۴۰۰، صندوق‌های سیار برای اخذ آرای خانوار‌های عشایری در مناطق ییلاقی و عشایری مراغه مستقر خواهند شد.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه بهسازی راه‌های روستایی شهرستان مراغه گفت: در سال‌های گذشته پنج روستای منطقه جهانگیر کندی و نیز روستای یگورگ دارای مشکلات تردد در فصول بارندگی بودند که با هماهنگی‌ها و تخصیص برخی اعتبارات مشکلات راه‌های دسترسی این روستا‌ها هم اکنون مرتفع شده است.

انتهای پیام/ک

نظر شما