شناسهٔ خبر: 47726386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهرستان‌های کرمانشاه؛ مملو از استعداهای کاراته اما به دور از حمایت

رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه به وجود استعدادهای بسیار خوب کاراته در استان اشاره کرد و گفت: توسعه و توجه به ورزش کاراته در شهرستان‌های تابعه، موتور محرک کاراته استان است.

صاحب‌خبر -

سعید نصرالهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: کاراته یکی از ورزش‌های پرطرفدار و مستعد در سطح استان کرمانشاه است و حضور قهرمانان ارزنده از شهرستان‌های استان کرمانشاه این مهم را ثابت می‌کند.

وی ادامه داد: این رشته ورزشی علی‌رغم دارا بودن استعدادهای بسیار خوب در استان کرمانشاه، در برخی از شهرستان‌ها از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار نبوده و نیازمند توجه بیش از پیش مسؤولان استان و شهرستانی هستند.

رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه به وجود استعدادهای کاراته در شهرستان‌های استان اشاره و بیان کرد: توسعه و توجه به ورزش کاراته در شهرستان‌های تابعه، موتور محرک کاراته استان است و در صورت شکوفایی استعدادهای این رشته در شهرستان‌ها، تحول و ارتقای کاراته در کل استان کرمانشاه به وقوع خواهد پیوست و این مهم نیازمند تلاش روزافزون مسؤولان هیأت کاراته در شهرستان‌های استان کرمانشاه است.

وی در دیدار با مسؤولان هیأت‌های شهرستان‌های اسلام آبادغرب، دالاهو و سرپل‌ذهاب با اشاره به برخی برنامه‌های این هیأت در پساکرونا، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم و اساسی که هیأت کاراته استان کرمانشاه در برگزاری آن تاکید داشت اما شیوع این ویروس منحوس اجازه برگزاری آن را از ما گرفت، لیگ کاراته استان کرمانشاه در دو بخش کنترلی و آزاد و در هر دو قسمت بانوان و آقایان بود و امیدواریم با برداشته شدن سایه این بیماری از سطح مردم، این برنامه‌ها را با جدیت برگزار کنیم.

نصرالهی یادآور شد: یکی از مزایای استان کرمانشاه وجود طبیعت، آب و هوا و ارتفاع متنوع است و هیأت کاراته استان در راستای توجه و استفاده از این ظرفیت‌ها، لیگ کاراته کرمانشاه را برنامه‌ریزی کرده است که به صورت دوره‌ای در مناطق بوم‌گردی سراسر استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هیأت کاراته استان قصد دارد ظرفیت لازم برای برگزاری مسابقات قهرمانی استان، کلاس‌های ارتقا داوری و مربیگری در شهرستان‌های تابع ارزیابی کرده و در صورت وجود این ظرفیت‌ها، شهرستان کرمانشاه را از مرکزیت تمامی مسابقات قهرمانی استان و کلاس‌های مربیگری و داوری خارج کند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های همچون اسلام آبادغرب، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و دالاهو در طول تاریخ قهرمان‌های بسیاری خوبی را به کاراته کشور معرفی کرده‌اند و امیدواریم با همت مسؤولان و متولیان کاراته در این شهرستان‌ها، این روند ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/پ

نظر شما