شناسهٔ خبر: 47706744 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عبدالناصر همتی:

اقتصاد ما از رکود خارج شده، اما رشد اقتصادی ما مطلوب نیست/ در دولت سیزدهم حتماً برجام را ادامه می‌دهیم

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: اقتصاد ما از رکود خارج شده، اما رشد اقتصادی ما مطلوب نیست و دو سال گذشته رشد ما منفی بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در شبکه جام جم گفت: بسیاری از ایرانیان خارج از کشور مشکل انتقال ارز دارند و خواستار حل مشکلات بانکی برای انتقال ارز هستند. میلیون‌ها ایرانی در خارج از کشور زندگی می‌کنند که حل مشکلات کنسولی آن‌ها دغدغه مهم ما است.

وی ادامه داد: این مشکلات کنسولی ایرانیان قابل حل است و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی مشکلات هموطنان خود را حل وفصل کنیم. ما نباید درآمد‌های نفتی را در بودجه جاری کشور استفاده کنیم، بلکه از این درآمد‌ها باید در سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی استفاده شود تا ارزش افزوده بیشتری برای کشور داشته باشد.

همتی افزود: ما نمی‌توانیم درآمد‌های نفتی را به عنوان یک مزیت اقتصادی در کشور کنار بگذاریم، اما وابستگی بودجه خود به نفت  را باید کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ما ظرفیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت صادراتی داریم، ولی به علت تحریم‌ها نمی‌توانیم این میزان صادرات داشته باشیم، گفت: باید تلاش کنیم تولید نفت خود را به روزانه ۶.۵ میلیون بشکه برسانیم و برای رسیدن به این هدف بزرگ سرمایه گذاری‌های بیشتری باید انجام دهیم.

همتی بیان کرد: ما ذخایر مشترک زیادی با کشور‌های همسایه خود داریم و باید این ذخایر را برداشت و آن را صادر کنیم و از این طریق ارزش افزوده بیشتری برای کشور کسب کنیم. باید سهم درآمد‌های نفتی در بودجه به صفر برسد، ولی می‌توانیم با صادرات بنزین و یا سوخت درآمد‌های بیشتری را کسب کنیم.

همتی گفت: شعار ما هم این است که حکمرانی اقتصادی در کشور باید اصلاح شود که اگر این اصلاحات انجام نشود ما نمی‌توانیم با این وضعیت ادامه دهیم، زیرا در ۳۰ سال گذشته میزان نقدینگی کشور۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: متاسفانه دولت ترامپ یک طرفه از برجام خارج شد و اروپایی‌ها هم نتوانستند کاری بکنند و فقط حرف زدند و حتی در این سه سال جرأت نکردند با ما کار کنند و آمریکا نشان داد که تصمیم‌گیرنده اصلی در این مسئله است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآورشد: با این حال دو کشور چین و روسیه نیز تلاش‌های زیادی کردند و هم اکنون نیز صادرات و واردات ما با کشور‌های چین و روسیه ادامه دارد.

همتی تاکید کرد: ما در دولت سیزدهم تصمیم جدی داریم که حتماً برجام را ادامه داده و اجرایی کنیم و تمام تحریم‌ها را برداریم تا به تدریج شاهد رشد اقتصادی و تولید و اشتغالزایی در کشور باشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص تعامل با جوانان بیان کرد: جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ ما در یک فضای دیگری بزرگ شده‌اند و این وضعیت با ۴۰ سال قبل قابل مقایسه نیست. اگر نتوانیم با جوان‌های دهه ۷۰ و ۸۰ خود رابطه برقرار کنیم گرفتارخواهیم شد. به خصوص اینکه بسیاری از جوانان ما در فضای مجازی فعال هستند و از آخرین تحولات جهانی نیز مطلع هستند، لذا مهم این است که تصویر غلطی از زندگی و شعائر اسلامی برای جوانان نداشته باشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه افزود: جوانان ما در کشور با موانع جدی مواجه هستند و متولدین دهه ۷۰، ۸۰ و رای اولی‌ها در فضای مجازی بسیار فعال هستند، لذا تعامل با جوانان برای ما اولویت دیگری است.

وی گفت: اگر شرایط و مسائل جوانان را درک نکنیم و به حرف‌های آن‌ها توجه نکنیم مشکل خواهیم داشت، لذا در یک رویکرد مناسب باید با جوانان به تفاهم و تعامل برسیم.

همتی تاکید کرد: همانطوری که گفتم اولویت مهم دولت من در آینده اصلاح حکمرانی اقتصادی خواهد بود، اما ارتباط با جوانان و تعامل با آن‌ها زمینه‌های رشد و ارتقاء جوانان را فراهم می‌کند و آزادی‌هایی که در قانون اساسی پیش‌بینی شده باید برای جوانان فراهم کنیم، زیرا اگر محدودیت‌ها برای جوانان ما بیشتر شود به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید.

وی گفت: اقتصاد ما از رکود خارج شده، اما رشد اقتصادی ما مطلوب نیست و دو سال گذشته رشد ما منفی بوده است و در طول چند سال گذشته متوسط فقط پنج دهم درصد رشد اقتصادی داشتیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این رشد اقتصادی در مقابل سایر همسایگان هم ردیف ما برای کشور ما بسیار ناچیز است و متاسفانه میزان سرمایه‌گذاری در کشور نیز در چند سال گذشته منفی بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما