شناسهٔ خبر: 47702825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان نوسازی مدارس:

۴.۶ هزار میلیارد ریال برای تامین زیرساخت‌های بهداشتی مدارس اختصاص یافت

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: بودجه اختصاص یافته به منظور تامین زیرساخت‌های بهداشتی مدارس از ۶۰۰ میلیارد ریال آغاز شد و در نهایت چهار هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تصویب و به صورت کامل تخصیص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهرالله رخشانی‌مهر شامگاه پنجشنبه در آیین افتتاح آموزشگاه ۱۲ کلاسه شهید دکتر مصطفی چمران در سمنان با حضور وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: نبود سرویس بهداشتی در برخی مدارس کشور دردی قدیمی است که کمتر به آن پرداخته شده و اخیرا در مجلس شورای اسلامی برای این موضوع ردیف بودجه تعریف شد.

وی افزود: اکنون ساخت ۱۳ هزار سرویس بهداشتی در مدارس کشور نیاز است و تا پایان سال ۱۴۰۰ امکان بستن قرارداد برای ۹ هزار سرویس بهداشتی وجود دارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: با بیان اینکه عملیات ساخت این مجموعه ۱۲ کلاسه در سمنان دی ماه ۱۳۹۶ آغاز شد ابراز داشت: میانگین طول دوره ساخت مدارس کشور از ۹ سال به سه سال کاهش یافت.

رخشانی‌مهر افزود: طرح‌هایی که سال ۱۳۹۹ افتتاح شد، در سال‌های ۹۰ و ۹۱ آغاز شده بود.

مدرسه خشتی و گلی در کشور وجود ندارد

وی با اشاره به اینکه اکنون هیچ مدرسه خشتی و گلی در کشور وجود ندارد گفت: اعتبار لازم برای جمع‌آوری تمامی مدارس خشتی و گلی کشور، تنها ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بود اما به دلیل اینکه در اولویت قرار داده نمی‌شد به اتمام نمی‌رسید.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: تمامی بخاری‌های نفتی مدارس کشور با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال جمع‌آوری شد و اکنون هیچ بخاری نفتی در مدارس کشور وجود ندارد.

رخشانی‌مهر گفت: بر اساس استانداردهای جدید، نباید شعله مستقیم در وسایل گرمایشی در کلاس درس وجود داشته باشد بنابراین ۹۷ درصد بخاری‌های گازی نیز از مدارس جمع‌آوری شد و اکنون فقط ۴۸ هزار بخاری گازی معادل سه درصد در مدارس وجود دارد و این بخاری‌ها نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر هیچ طرح نیمه تمام که با اعتبارات ملی آغاز شده باشد بلاتکلیف نیست.

اختصاص بودجه به تقویت زیرساخت‌های آموزش مجازی

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: سه هزار میلیارد ریال به منظور تقویت زیرساخت‌های آموزش مجازی برای اولین بار به صورت عام اختصاص یافت.

رخشانی‌مهر افزود: در کل کشور، اکنون کمتر از هفت درصد مدارس نیازمند تخریب و نوسازی و مقاوم‌سازی است.

وی ابراز داشت: از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی ۲۰ هزار میلیارد ریال در توافقات اولیه به ارتقای مدارس عشایری اختصاص یافت و هدف اصلی ارتقای این بودجه به ۴۰ هزار میلیارد ریال بود که در اعتبارات سال ۱۴۰۰ لحاظ می‌شود.

رخشانی مهر گفت: سال ۹۶ حدود ۱.۵ درصد از اعتبارات عمرانی کشور به نوسازی مدارس اختصاص داشت اما اکنون این عدد به ۷ درصد ارتقا یافته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: سلیقه مردم اکنون تغییر کرده و مدارسی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را می‌پسندند.

افتتاح مجموعه آموزشگاه ۱۲ کلاسه شهید دکتر مصطفی چمران  با اعتباری بالغ بر ۴۵ هزار میلیون ریال از برنامه‌های سفر یکروزه محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به سمنان بود. 

زیربنای کل این بنا یکهزار و ۹۱۷ مترمربع و مساحت ساختمان آموزشی آن یکهزار و ۶۷۳ مترمربع است و ۴۵ میلیارد ریال برای آن هزینه شد.

نظر شما