شناسهٔ خبر: 47697569 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

عضو کابینه دولت تدبیر و امید در سمنان اعلام کرد؛

معلمان کشور قبل از آغاز سال تحصیلی علیه کرونا واکسینه می‌شوند

وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: واکسیناسیون معلمان کشور قبل آغاز سال تحصیلی جدید انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان؛ محسن حاجی میرزایی پیش از ظهر امروز در خلال سفر یک روزه خود به استان سمنان با حضور در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای بازگشایی مدارس گفت: تلاش ما باز شدن مدرسه در سال آینده است که لازمه این کار واکسیناسیون معلمان است و این موضوع مهم از اولویت‌های وزارت بهداشت است.

فرآیند تعلیم و تربیت در کشور تعطیل نشد

وی با اشاره به محدودیت‌هایی که کرونا در فرآیند آموزش ایجاد کرده، گفت: ارائه آموزش در این شرایط کمی دشوار شده اما با وجود همه محدودیت‌ها، امر تعلیم و تربیت معلق نماند و در بستر مجازی به فعالیت کیفی خود ادامه داد.

وزیر آموزش‌و پرورش به دغدغه رهبری نسبت به این نهاد و اجرای سند تحول بنیادین اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌ای به آموزش‌وپرورش دارند و آینده کشور در گروی نظام تعلیم و تربیت است از این‌رو سند تحول بنیادین ظرفیتی مهم است که مورد تأیید معظم له قرار گرفته و اولویت این نهاد هم اجرای درست مفاد این سند است.

چرخش از آموزش به سمت تربیت

حاجی میرزایی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای کار چرخش از آموزش به سمت تربیت است افزود: بخش‌های تربیتی شامل بخش اخلاقی، عبادی، اجتماعی و اقتصادی و بدنی از چارچوب‌های این سند است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان نیز این جلسه با اشاره به حساس بودن مکتب تعلیم و تربیت بیان کرد: با توجه به حساس بودن فعالیت کارکنان این سنگر انتظار می‌رود آموزش ‌و پرورش مبنا و سرآمد باشد

آموزش ‌و پرورش مهم‌ترین نهاد در کشور / حق این نهاد آن‌طور که باید ادا نشده

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی هم در این دیدار  بیان کرد: کلید امر تعلیم و تربیت در دستان آموزش ‌و پرورش است و استان سمنان از گذشته استان با فرهنگ غنی بوده و نسبت به امر آموزش دغدغه‌مند است.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تعامل مدیرکل آموزش‌ و پرورش، گفت: ایشان در زمره مدیران موفق استان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بیان کرد: آموزش ‌و پرورش مهم‌ترین نهاد در کشور است و همه مسؤولان و مردم باید به این نهاد کمک کنند.

حضرت آیت الله با تأکید بر ادای درست حق آموزش ‌و پرورش تصریح کرد: حقوق این نهاد آن‌طور که باید ادا نشده و رسیدگی ضعیف است.

وی با اشاره به صورت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بیان کرد: بنده همواره حامی کارکنان این نهاد بودم و امیدوارم حق معلمان که در حکم حق پدر است که ادا کردنش دشوار است به درستی ادا شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در توصیف ارزش والای سنگر تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: ارزش مکتب علم توصیف شدنی نیست.

نظر شما