شناسهٔ خبر: 4769708 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر ويژه

صاحب‌خبر -

 هاشمي رفسنجاني:

ايران امن، باعث تثبيت و تداوم امنيت در منطقه است

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از کارگران، هيأت‌هاي اجرايي خانه کارگر شعب استان تهران، انجمن‌هاي اسلامي کارخانجات تهران و جمعي از اعضاي اتحاديه زنان کارگر ؛ با يادآوري جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام براي بحث درباره پيش‌نويس برنامه ششم کشور، گفت: بايد زمينه‌ها و شاخص‌ها براي اصلاح رشد اقتصادي کشور براساس سياست‌هاي کلي نظام و سند چشم‌انداز کشور واقعي باشد تا بتوانيم عقب افتادگي چند سال گذشته را جبران کنيم.

به گزارش روابط عمومي مجمع تشخيص،‌هاشمي در خصوص پرونده هسته‌اي به مراحل مختلف مذاکرات ايران با کشورهاي 1+5 در دولت يازدهم اشاره کرد و گفت: ايران تمايل و زمينه‌هاي مناسبي براي تعامل با جهان در جهت گسترش روابط و همکاري‌هاي دو جانبه دارد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به موضع‌گيري‌هاي کينه توزانه رژيم اشغالگر قدس و تقاضاهاي غيرمنطقي مسؤولان آن از کشورهاي 1+5، گفت: ايران امن نه تنها مزاحم هيچ کشوري نيست، بلکه باعث تثبيت، تقويت و تداوم امنيت در منطقه خواهد بود.

وي با «دست يافتني» توصيف کردن تفاهم هسته‌اي، به سياست‌هاي اصولي و اسلامي انقلاب و فتواي رهبري معظم انقلاب در حرام دانستن استفاده از بمب هسته‌اي اشاره کرد و گفت: حرف‌هاي يک مجتهد اسلامي در مقام رهبري يک جامعه متمدن، براي همه ما حجت است و غربي‌ها به جاي القائات شيطاني صهيونيست‌ها، به سخنان انساني مسؤولان ايران توجه نمايند.

هاشمي رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خويش با محکوميت تداوم تجاوز هوايي عربستان به يمن، تحليلي از موقعيت تاريخي و جغرافيايي و جايگاه مردم يمن در تاريخ اسلام ارائه کرد و گفت: عربستاني‌ها در آغاز کار دولت جديد، مسير بدي را انتخاب کرده‌اند و روحيات مسلمانان را مخدوش کرده‌ و بذر کينه و دشمني را در دل مردم يمن مي‌کارند.

وي در بخش پاياني سخنان خويش با تشکر از ابراز احساسات هميشگي کارگران نسبت به انقلاب اسلامي و مسؤولان آن، خطاب به مسؤولان کارگري در کشور گفت: قدر اين گنج‌هاي رنج کشيده را بدانيد.

اميرعبداللهيان:

ممانعت عربستان درمقابل هواپيماهاي ايران بدون واکنش نخواهد ماند

معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه کشورمان گفت: رفتار عربستان در محاصره يمن و ممانعت از ارسال کمک هاي انساندوستانه بدون واکنش نخواهد ماند.

به گزارش ايرنا، حسين اميرعبداللهيان افزود: همه گزينه ها براي کمک به مردم يمن و ارسال فوري کمک هاي انساندوستانه و انتقال مجروحين مورد توجه ماست.

نظر شما