شناسهٔ خبر: 47695338 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آیا تزریق واکسن کرونا باعث انتقال ویروس می شود؟

کارشناس مسئول مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت شهرستان قم درباره تزریق واکسن کرونا توضیحاتی داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،به نقل از مرکز بهداشت قم،رضا نفر شلمزاری،کارشناس مسئول مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: تزریق واکسن کرونا باعث انتقال این بیماری به دیگران نمی‌شود.

او افزود: با توجه این‌که واکسن کرونا ویروس غیرفعال شده این بیماری است، برخی تصور می‌کنند با تزریق این واکسن احتمال انتقال ویروس کرونا به دیگران وجود دارد.

شلمزاری اضافه کرد: ممکن است واکسن کرونا نیز مانند سایر واکسن‌ها عوارضی از جمله تب تخفیف در برخی افراد ایجاد کند که این مسئله جای نگرانی ندارد.

کارشناس مسئول مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت شهرستان قم بیان کرد: تاکنون تزریق واکسن کرونا در استان قم به برخی مشاغل مانند کادر درمان و گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال در شهر و بالای ۶۰ سال در روستا‌ها تزریق شده‌است.

او با اشاره به استقبال از واکسیناسیون در روستاها ادامه داد: در حال حاضر با توجه به محدود بودن واکسن‌های موجود در استان اولویت بر اجرای فاز دوم و تکمیل واکسیناسیون افرادی که فاز نخست واکسن را دریافت کرده‌اند، گذاشته شده است.

به گفته کارشناس مسئول مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت شهرستان قم در حال حاضر واکسیناسیون در چهار مرکز تجمعی مصلا، مجتمع امام خمینی (ره)، میدان روح‌الله و مرکز موسی بن جعفر در خیابان کارگر برای افرادی که فاز نخست واکسن را دریافت کرده‌اند، انجام می‌شود.

او عنوان کرد: با رسیدن محموله‌های جدید واکسن در هفته‌های آینده از طریق رسانه و ارسال پیامک، گروه‌های هدفی که تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده‌اند، فراخوان خواهند شد.

کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان قم با اشاره به این‌که میزان واکسنی که در استان وجود دارد، جوابگوی تکمیل فاز دوم واکسیناسیون خواهد بود، گفت: فاز دوم واکسن سینوفارم بعد از ۲۸ روز و آسترازنکا بعد از سه ما انجام می‌شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما