شناسهٔ خبر: 4768784 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کمک یک میلیون دلاری کره جنوبی به زلزله زدگان نپال

پکن - ایرنا - کره جنوبی اعلام کرد، کمک های بشردوستانه ای به ارزش یک میلیون دلار را برای کمک به حادثه دیدگان زمین لرزه نپال اختصاص می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، زمین لرزه ای به قدرت 8.1 ریشتر پیش از ظهر روز گذشته - شنبه - نپال را لرزاند که براساس گزارش های منتشر شده تاکنون بیش از 2 هزار و 350 نفر کشته شدند.

این حادثه همچنین باعث کشته شدن نزدیک به 80 نفر در کشورهای همسایه نپال از جمله در هند، بنگلادش و منطقه تبت در جنوب غرب چین شده است.

وزارت امور خارجه کره جنوبی به همین منظور روز یکشنبه در بیانیه ای از تصیم دولت این کشور در ارسال کمک های بشردوستانه یک میلیون دلاری به نپال خبر داد و اعلام کرد که این کمک ها به زودی روانه این کشور خواهد شد.

در این بیانیه ضمن اعلام تسلیت به خاطر وقوع این حادثه دلخراش، با مردم، دولت و بازماندگان این حادثه ابراز همدردی شده است.

همچنین در پی اعلام نیاز به کمک از سوی دولت نپال، چین نیز پیش از از ظهر امروز یک گروه امدادی متخصص را با تجهیزات کامل عازم کاتماندو کرد تا به زلزله زدگان در این کشور کمک کنند.

خبرگزاری شین هوا این گروه را شامل 62 نیروی انسانی مجرب، 6 سگ تجسسی همراه با تجهیزات و لوازم پیشرفته تجسس اعلام کرد.

براساس این گزارش، بیشتر اعضای این تیم در عملیات امدادرسانی داخلی و خارجی از جمله زلزله های «ون چوان»، «یو شو» و «لوسان» در چین و همچنین کشورهای ژاپن، هائیتی و پاکستان حضور داشتند.

این حادثه همچنین در منطقه تبت در جنوب غرب چین نیز تلفات انسانی داشت و براساس گزارش ستاد مقابله با زلزله و امدادرسانی این منطقه شمار کشته شدگان تا عصر امروز به 18 نفر رسیده است.

همچنین در این حادثه 200 هزار نفر زخمی شدند و بیش از یک هزار واحد مسکونی دچار آسیب جدی شده است.

پس از وقوع زمین لرزه شدید نپال، مسوولان اداره زمین لرزه چین طرح برخورد فوری با زلزله درجه سه را به اجرا در آورده و تمامی نیروهای امدادی به حالت آماده باش درآمدند.

گفته می شود مرکز زلزله نپال تا مرز چین حدود 50 کیلومتر و تا شهر لهسا مرکز تبت 640 کیلومتر فاصله دارد.

طبق گزارش اداره زلزله شناسی منطقه خودمختار تبت، در مناطق «لهسا» و «ریکازه» این زمین لرزه کاملا احساس شد و در حومه شهرستان «نی لامو» که تا مرکز زلزله 130 کیلومتر فاصله دارد نیز برخی خانه ها تخریب و ارتباط مخابراتی روستاهای این منطقه قطع شده است.

بزرگترین پس لرزه امروز در نپال به قدرت 6.7 ریشتر بود که حتی در کوه اورست نیز قربانی های دیگر از میان کوهنوردان گرفت، چرا که گروه های امداد و نجاتی که برای نجات جان کوهنوردان نتوانستند به سبب بهمن های ناشی از این پس لرزه ها به وظیفه خود عمل کنند.

آساق*1597

نظر شما