شناسهٔ خبر: 47683100 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

فقط وزارت بهداشت متولی ایمنی غذا نیست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بخش های متعدد حکومت باید در امنیت غذایی گام بردارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

دکتر "سعید نمکی" وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین روز جهانی ایمنی غذا بر سلامتی و امنیت غذایی تاکید کرد و گفت: معتقدم وزارت بهداشت تنها متولی تامین غذای سالم نیست. امروز دنیا به دلیل بی امنیتی و فقر فرهنگی و جهل و به دلیل صنعتی شدن و استفاده نادرست از ابزار صنعتی، غذای سالم را تهدید می کند.

دکتر نمکی گفت: امنیت غذا را باید از بُرد کمیت و کیفیت غذا ارزیابی کرد. آنچه که در دنیا به شدت زیر سوال است کیفیت غذا است.

روز جهانی ایمنی مواد غذایی؛ خطرات مرتبط با غذا از جمله ریسک‌های مربوط به ایمنی غذا، سلامت بشر، شکوفایی اقتصادی، کشاورزی، دسترسی به بازار، صنعت توریسم و توسعه پایدار و همچنین تشخیص، مدیریت و اجتناب از این ریسک‌ها را یادآوری می کند.

امنیت غذا به معنای فقدان مواد مضر برای سلامت مصرف‌کننده یا وجود سطح قابل قبولی از این مواد در مواد غذایی است. مواد مضر ممکن است ترکیبات شیمیایی یا فیزیکی موجود در طبیعت یا مواد میکروبیولوژیک مانند باکتری‌ها و ویروس‌ها باشند که معمولا با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند.

<div id="video-display-embed-code_391992" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/818813/391992?width=400&height=300"></script></div>
هفتم ژوئن (هفدهم خرداد )روز جهانی ایمنی مواد غذایی نام دارد که امسال با شعار "غذای ایمن امروز برای فردایی سالم" بر توجه به ایمنی مواد غذایی در دوران کووید ۱۹ است. اقدامات لازم به منظور حفاظت مواد غذایی در مقابل عوامل ویروسی، انگلی، باکتریایی و شیمیایی از مهمترین اهداف نامگذاری روز جهانی ایمنی غذا است.

نظر شما