شناسهٔ خبر: 47680161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر ستاد انتخابات کرمانشاه: فضای مجازی مبنای تبلیغات نامزدها باشد

کرمانشاه- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تبلیغات نامزدهای شورای اسلامی شهرها و روستاها از فردا پنجشنبه ۲۰ خرداد آغاز می ‌شود، گفت: باتوجه به خطر شیوع ویروس کرونا، فضای مجازی مبنای تبلیغات نامزدها در این دوره از انتخابات باشد.

صاحب‌خبر -

«جلیل بالایی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از فردا پنجشنبه ۲۰ خرداد به مدت یک هفته تبلیغات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همزمان با کل کشور آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه اسامی نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا قطعی شده است، گفت: با حضور فرمانداران و بخشداران، نماینده دادستان، اعضای شورای تامین و رییس مرکز بهداشت نشست قوانین مربوط به تبلیغات انتخاباتی به داوطلبان تفهیم شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات تمرکز تبلیغات بر فضای مجازی است، گفت: تصمیمات ستاد انتخابات کشور و ستاد ملی کرونا به منظور جلوگیری از شیوع بیماری باید با دقت رعایت شود.

بالایی عنوان کرد: فرمانداری ها فهرست اماکن روباز شامل ورزشگاه‌ها، فضاهای باز ورزشی، پارک ها و حیاط مدارس را به صورت مساوی به داطلبان معرفی می کنند تا از آنها به منظور فعالیت انتخاباتی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه هر نوع تجمع در فضای بسته ممنوع است، افزود: در فضای باز نیز باید تنها ۳۰ درصد ظرفیت و با رعایت فاصله اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در شرایط قرمز ۱۵ نفر، در شرایط نارنجی ۲۰ نفر و در شرایط زرد ۳۰ نفر می توانند در ستادها حضور داشته باشند.

بالایی همچنین به موضوع تخلفات تبلیغاتی نیز اشاره کرد و گفت: تخلفاتی داشتیم که با تذکر کنترل شدند اما تا تاکنون گزارش مجرمانه ای در رابطه با تخلفات انتخاباتی به مراجعه قضایی ارسال نشده است.

صلاحیت ۹۱۵ داوطلب شورای اسلامی شهرهای استان

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: با پایان یافتن فرصت قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی شهرهای استان از هزار و ۱۱۱ نفر داوطلب ثبت نام شده تعداد ۶۱نفر انصراف، ۱۳۵ نفر رد و ۹۱۵ نفر مهر تایید هیات اجرایی و نظارت را گرفتند.

بالایی با یادآوری اینکه ۸۷ درصد داوطلبان از فیلتر اجرا و نظارت عبور کردند، گفت: انتخابات شوراها در ۳۴ شهر و برای ۱۸۲ کرسی در تاریخ ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار و بصورت میانگین برای هر کرسی پنج نفر رقابت خواهند کرد.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

نظر شما