شناسهٔ خبر: 47669089 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

حفظ منافع آمریکا با باج دادن به هکرها

مدیرعامل خط لوله کلونیال در دفاع از دادن باج به هکرها مدعی شد که این کار را به دلیل حفظ منافع آمریکا انجام داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز از شبکه ای بی سی نیوز، با گذشت یک ماه از حمله شدید سایبری به خط لوله کلونیال که یکی از بزرگترین خط لوله های انتقال سوخت در آمریکا است، "جوزف بلونت" مدیر عامل این خط لوله روز سه شنبه در مجلس سنا حضور یافت تا در مورد دادن رشوه به هکرها برای خلاص شدن از شر حملات سایبری توضیح دهد.   

بلونت در ادامه افزود: من شخصاً تصمیم به دادن باج گرفتم تا در اسرع وقت عملیات بازسازی روند عادی شرکت بازگردد.

بلونت به کمیته امور امنیت داخلی مجلس سنا گفت: این سخت ترین تصمیمی بود که در ۳۹ سال فعالیت در صنعت انرژی گرفتم، من می دانم که خط لوله ما چقدر برای کشور حیاتی است و من منافع آمریکا را در اولویت قرار دادم.

بلونت در توضیح حمله هکرها به خط لوله تاکید کرد که خط لوله کلونیال دارای سیستم های دفاع سایبری است اما در حمله باج افزار ماه گذشته به سختی آسیب دید.

حضور مدیر عامل خط لوله انتقالی سوخت کولونیال در مجلس سنا در حالی صورت می گیرد که وی ماه گذشته اعلام کرد که برای رهایی از حملات سایبری ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به هکرها باج داده است.

به دنبال حمله سایبری به بزرگترین خط انتقالی سوخت در آمریکا، قیمت بنزین در این کشور ماه گذشته برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ به بیش از ۳ دلار رسید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد که حمله سایبری اوایل این ماه که منجر به بسته شدن خط و توقف انتقال سوخت به ایستگاه‌ها در جنوب شرقی ایالات متحده شد، موجب افزایش قیمت بنزین به بیش از۳ دلار در گالن برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ شد.

خط لوله کولونیال که بیش از ۵۰۰۰ مایل (بیش از ۸ کیلومتر) از پالایشگاه های ساحل خلیج مکزیک امتداد دارد، تقریباً نیمی از مصرف بنزین در سواحل شرقی ایالات متحده را تأمین می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما