شناسهٔ خبر: 47667144 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

دقاع رئیسی از مدرک تحصیلی‌اش و انتقاد از دولت روحانی

خبرگزاری ایسنا

دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ امروز؛ سه شنبه هجدهم خرداد ۱۴۰۰ با موضوع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برگزار شد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در دومین مناظره انتخاباتی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا در دولت شما شاهد فاصله طبقاتی خواهیم بود؟ گفت: در جلسه قبل برخی از بداخلاقی ها صورت گرفت که به مثابه آنچه که در قانون آمده اجازه داده شد که دفاع کنم و من از آن استفاده نمی کنم و به مردم واگذار می کنم.

وی افزود: آذری زبان های عزیز از استان های آذربایجان و اردبیل من را مورد محبت قرار دادند که بسیار سپاسگزارم.

رئیسی تاکید کرد: فاصله طبقاتی که یکی از مشکلات جامعه ماست محصول بی عدالتی و سیاست های نادرست اقتصادی است.

وی ادامه داد: در طرح تحول سلامت برخی ها صد یا دویست میلیون دریافت می کردند و برخی از کارمندان و پرستاران دریافتی ناچیزی داشتند. ان شاءالله اگر رای مردم به من تعلق گرفت در بخشنامه ها تجدیدنظر می کنیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت های اقتصادی باید بر اساس عدالت توزیع شود. اگر همه ظرفیت ها به عدالت توزیع شود شاهد فاصله طبقاتی نیستیم.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات به شکل ناعادلانه در کشور موجب فاصله طبقاتی می شود و بسیاری از فاصله های طبقاتی محصول ناعدالتی هاست.

وی گفت: نظام قیمت گذاری و تامین و توزیع همه می تواند به جلوگیری از فاصله طبقاتی منجر شود. فاصله طبقاتی محصول تصمیم گیری های غلطی است که برخی را برخوردار از حقوق نجومی می کند و برخی حقوق ناچیز.

رئیسی همچنین گفت: ارزهای ۴۲۰۰ تومانی به صورت رانتی در اختیار برخی‌ها قرار گرفت و شاهد فاصله طبقاتی بودیم.

***

رئیسی در بخش نقد دومین مناظره تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: دوباره بحث مدرک شد؛ مدرک من معادل نیست، یک مدرک حوزوی و یک مدرک دانشگاهی دارم که در سایت‌ها دیدید، اما این بحث من نیست.

وی افزود: من سال‌هایی که در قوه قضائیه بودم نسبت به کل زمانی که مسئولیت داشتم پاسخگو هستم. نسبت به حوزه مسئولیت خودم در آن مقطع باید پاسخگو باشم.

رئیسی ادامه داد: مسئول بانک مرکزی باید نسبت به دوران مسئولیت خود پاسخگو باشد. هر روز در سفره مردم شهر و روستا یک بمب منفجر می‌شود. چه کسی باید پاسخگو باشد؟

وی تصریح کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی قبل از مسئولیت من تصویب شد. ضمنا بر فرض که تصویب شده، بحث ما نظارت و اجراست که به اشتباه انجام شده است. سخن ما در نبود برنامه نیست، در نبود اراده مجاهدانه برای حل مشکلات مردم است.

وی افزود: این که بگوییم من نبودم او بود که پاسخ مردم نیست، پس مسئولیت با چه کسی است؟ ما گفتیم حقوق مردم باید با تورم متناسب سازی شود، آیا شده است؟

***

رئیسی در ادامه در دفاع از دیدگاه های خود گفت: درباره آسیب هایی که امروز جامعه دیده باید دید واقعی تر داشت. الان شرایط چیست؟ وضعیت شرایط مردم آسیب دیده است. وضعیت کسب و کار مردم اسیب دیده است و اعتماد به دولت در پایین ترین سطح بوده که آسیب دیده است.

وی ادامه داد: ما به پشتوانه سرمایه اجتماعی نیازمندیم. انچه که ملت دنبال ان بودند استقلال اقتصادی در حوزه های مختلف است. ما استقلال سیاسی داریم ولی به دلیل نگاه های شخصی و حزبی و فردی در دیگر ابعاد استقلال از آن فاصله داریم.

رئیسی گفت: مردم از آسیب های اجتماعی نگرانند. آزادی های اجتماعی در کنار استقلال اصل بسیار مهمی است که مردم آن را مطالبه دارند.

وی افزود: ما ابتدای ورود به قوه قضاییه لایحه صیانت و حمایت از بانوان را تنطیم کردیم که ۴۰۰ روز در دولت معطل مانده است.

وی با تاکید براینکه محوری ترین نکته عدالت است گفت: عدالت در کشور در همه شئون آسیب دیده است. اگر حقوق مردم و دختر و زن و روستایی درست شناخته شود، باید با قدرت ان را دنبال کرد.

ادامه دارد ...

نظر شما