شناسهٔ خبر: 47666402 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

همتی: مخالف انحصار در سیاست و اقتصاد هستم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من مخالف انحصار در سیاست، اقتصاد و فرهنگ و رسانه هستم. انحصار عامل اصلی ناکارآمدی و فساد است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 عبدالناصر همتی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (سه‌شنبه، ۱۸ خرداد) در دومین مناظره انتخاباتی در پاسخ به نخستین سوال درباره راهکارها برای انطباق نظام آموزشی با نیازهای بازار، گفت: لازم می‌دانم در ابتدا از شیوه برگزاری مناظره‌ها انتقاد کنم. در یک مصاحبه نیز عرض کردم، شیوه مناظره مثل مسابقه هفتگی شده است.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم ملت شریف ایران، مواضع ما را به روشنی بداند، بهتر بود سوالات مهمتری مطرح شود. سوالاتی که مردم عزیز برایشان مهم است. آن وقت ببینیم فرق کاندیدا‌ها در نحوه پاسخ‌دهی و عمل به این سوالات چگونه خواهد بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: واقعیت این است که این، یک نوع انحصار است. من مخالف انحصار در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و رسانه هستم. انحصار عامل اصلی ناکارآمدی و عامل اصلی فساد است.

همتی افزود: ببینید الان انتخاب بین بد و بدتر یا خوب و خوب‌تر نیست. انتخاب بین افرادی است که، معتقد هستند نباید بگذاریم این درب بر روی کنشگری شهروندان عزیز بسته شود و نفس جامعه را بخواهد بگیرد.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم مهمترین وظیفه ما و وظیفه مردم این است که راجع به این موضوع تصمیم بگیریم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من صدای بی صدایان و قدرت بی قدرتان هستم. چرا این جملات را عرض کردم؟ به خاطر اینکه دولت من، حامی آسیب پذیرترین افراد جامعه خواهد شد. گروه‌هایی را که در جامعه آسیب پذیر هستند را عرض می‌کنم.

همتی بیان کرد: اعتقاد دارم موفق‌ترین و بهترین کاری که می‌توان انجام داد، این است که برای شهروندانی که آسیب پذیرتر هستند، شانس زندگی بهتر و شرایط بهتر فراهم کنیم.

وی ادامه داد: کولبرها، سوخت برها، بی شناسنامه‌ها، قربانی‌های فقر شدید، بی‌خانمان‌ها، افراد دارای معلولیت، بیکاران، کارگران، کارگران غیر رسمی، مهاجران، کودکان، کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و کودکان بی‌سرپرست، این‌ها واقعاً معضل بزرگ جامعه ماست.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: آنقدر درگیر مسائل کوچک شده‌ایم که همه این‌ها را فراموش کرده‌ایم. پس توجه ما در دولت همین‌ها خواهد بود.

وی افزود: آموزش از مسائل مهم است. در نگاه من بازار رقابتی و فاقد انحصار نقش مهمی در توسعه کشور دارد. اما دولت در سه حوزه حتماً باید جدی وارد شود. ۱- سلامت ۲- آموزش ۳- افشار آسیب‌پذیر

همتی گفت: برای آموزش باید از پایه کار بکنیم. ما مدارس دولتی را کم اهمیت کرده‌ایم. یکی از برنامه‌هایی که من دارم، این است که از پایه مدارس دولتی را تقویت کنیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_391632" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/818736/391632?width=400&height=300"></script></div>

نقد به اظهارات مطرح شده در مناظره دوم؛

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: جوانان تحصیل‌کرده بیکار هستند. علت آن رشد منفی تولید و اشتغال و شیوع بیماری کرونا است، که ظرف دو سال گذشته، آسیب زیادی به بخش خدمات زده است.

همتی بیان کرد: آقای جلیلی گفتند ما نباید هیچ کاری را طول بدهیم. شما دو سال در مجمع تشخیص مصلحت نظام، FATF را زندانی کرده‌اید. یا آن را رد کنید و به مردم بگویید آن را رد کردیم و یا آن را بپذیرید که ما بتوانیم کارهای اساسی انجام دهیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای رئیسی گفتند، ارز ۴۲۰۰ تومانی موجب افزایش فاصله طبقاتی شده است. شما دو سال عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی هستید. شما دیدید که من با ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالف بودم. چرا جلوی آن را نگرفتید. محکم بایستید و اجازه ندهید ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: مگر شما و بقیه اعضای شورای هماهنگی اقتصادی نبودید که من را مجبور کردید که ۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی ارز مسدود شده را به ریال تبدیل کنم و نقدینگی ایجاد کنم که حالا شما همراه با آقای زاکانی آن را بر سر من می‌زنید.

همتی بیان کرد: مناظره امروز از پوششی و یار کمکی به پلیس خوب و بد تغییر یافته است!

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خطاب به آقای رضایی گفت: : کل درآمد نفتی سال گذشته ۵ میلیارد دلار بود، چگونه گفتید سال قبل درآمد ارزی کشور ۱۳۷ میلیارد دلار بوده که این همه فساد در آن ایجاد شده است؟

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_391654" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/818736/391654?width=400&height=300"></script></div>
 

همتی در پاسخ به دیدگاه‌های مطرح شده بیان کرد: برخی معتقدند که اقوام مختلف، تهدیدی برای کشور هستند، اما من معتقدم این‌چنین نیست.

وی افزود: از اقوام گوناگون و اهل سنت در پست‌های کلیدی دولت استفاده خواهم کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: با معتادان نباید با دار و درفش برخورد شود. آنها بخشی از مردم هستند که باید به آنان توجه شود.

همتی بیان کرد: بحث محیط زیست هم بسیار مهم است و توجه جدی به این بخش خواهم کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: لغو تحریم‌ها ضرورت است و با جدیت آن را پیگیری خواهم کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_391666" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/818736/391666?width=400&height=300"></script></div>

نیمه دوم مناظره انتخاباتی:

همتی در نیمه دوم مناظره انتخاباتی "دومین مناظره نامزد‌های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری" درباره "راهکارها برای کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی" گفت: گروه‌های رانتخوار چنبره زده‌اند بر اقتصاد کشور و اگر مشت آنها را باز نکنیم، مشکلات حل شدنی نیست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: دوستانی که اینجا به عنوان رقیب بنده نشسته‌اند، تقریبا همین حرف‌ها را می‌زنند.

وی افزود: من در برابر جریانی قرار دارم که به جای توسعه ایران، می‌گویند برویم کاخ سفید را حسینه کنیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_391672" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/818736/391672?width=400&height=300"></script></div>

نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره «سبک زندگی مبتنی بر تحکیم خانواده» گفت: هدف ما از تعامل خانه تا جهان است.

برای اوقات فراغت و آسایش اجتماعی جوانان باید برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به آزادی‌های اجتماعی بانوان باید احترام گذاشت، افزود: در کابینه‌ام حداقل از ۵ خانم استفاده خواهم کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_391683" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/818736/391683?width=400&height=300"></script></div>

جمع‌بندی مطالب؛

همتی در پایان دومین مناظره نامزد‌های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: ما چه حقی داریم که برای مردم تصمیم بگیریم که چطور راه بروند؟ چگونه حرکت کنند؟ بگذارید مردم زندگیشان را بکنند.

وی افزود: در برنامه موسیقیشان، رپ می‌گذارند اما رپ را ممنوع می‎کنند. چرا باید کلهر، کسمایی، علیزاده و شجریان را نادیده بگیریم اما وقتی انتخابات می‌شود تمام موسیقی پاپ و رپ را در برنامه‌هایمان بگذاریم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من همه چیز را از زاویه اقتصاد حل خواهم کرد.

 

 

 

نظر شما