شناسهٔ خبر: 47661929 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون رییس‌جمهوری:

۲۵هزار میلیارد ریال تسهیلات پشتیبان اشتغال مولد ایثارگران کشور مصوب شد

شهرکرد- ایرنا- معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۲۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای پشتیبانی اشتغال مولد و پایدار جامعه ایثارگری ایران تصویب شده است.

صاحب‌خبر -

سعید اوحدی روز سه‌شنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، از این مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۵ هزار میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی تامین و پرداخت می‌شود.

وی افزود:بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از ابتدای تیرماه امسال‌ تجهیزات پزشکی مورد نیاز یک‌هزار و ۹۰۰ جانباز قطع نخاعی و ۲۰۰ جانباز قطع نخاع از گردن را در منزل تحویل می‌دهد.

اوحدی تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۶ بانوی جانباز قطع نخاعی و یک بانوی جانباز قطع نخاع از گردن در کشور مشمول دریافت خدمات از سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

وی یادآور شد: به دستور رییس‌جمهوری، بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور آزمون استخدام بیش از ۱۶ هزار فرزند شهید و جانباز را تیرماه امسال برگزار می‌کند.

معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اظهار داشت: امسال افزایش وام جامعه ایثارگری تا سقف ۲۰۰ درصد در دستور کار این بنیاد قرار گرفته است.

وی گفت: این میزان وام سال گذشته در چهارمحال و بختیاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بود که امسال به سه میلیارد ریال افزایش یافته است.

اوحدی تاکید کرد: سال گذشته ۷۱ هزار قطعه زمین برای جامعه ایثارگری کشور تملک و ۷۰ هزار فقره وام مسکن در قانون ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی مصوب شده است.

وی افزود: تسهیلات جدید مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به آن‌دسته از ایثارگرانی که در سال‌های گذشته از وام مسکن ۲۵۰ میلیون ریالی استفاده و آن را تسویه‌حساب کرده‌اند نیز تعلق می‌گیرد.

معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: در سال‌جاری پنج هزار فقره وام به افراد جامعه ایثارگری دارای مسکن نامناسب پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: امیدواریم با این میزان تسهیلات، شاهد ایجاد نهضت ساخت مسکن برای جامعه ایثارگری در سال ۱۴۰۰ باشیم.

اوحدی همچنین با اشاره به در پیش‌رو بودن انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، بیعت دوباره با شهداء، جانبازان و آزادگان است.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری در طول هشت سال دفاع مقدس ۲ هزار و ۴۴۰ شهید تقدیم نظام تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرد.

نظر شما