شناسهٔ خبر: 47655846 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبرداد؛

رونمایی از سامانه جامع آزمایشگاه‌های مجازی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد: اولین سامانه جامع آزمایشگاه‌های مجازی برای نخستین بار در آموزش عالی کشور در این دانشگاه رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، یعقوب دادگر از رونمایی اولین سامانه جامع آزمایشگاه‌های مجازی برای نخستین بار در آموزش عالی کشور همزمان با کشورهای انگلستان، آلمان و هندوستان در دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داد.

 وی با عنوان اینکه با این رونمایی، ایران به باشگاه کشورهای بهره مند از آزمایشگاه‌های مجازی فنی و تخصصی دانشگاهی در جهان پیوست گفت: طراحی و راه اندازی این سامانه جامع به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و همکاری یک شرکت دانش بنیان حدود ۸ ماه به طول انجامید.

مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه فنی وحرفه‌ای گفت: در حال حاضر آزمایشگاه های مجازی مورد استفاده در این سامانه جامع، 112 دانشکده و آموزشکده ، 20 هزار دانشجو، 700استاد در سراسر کشور بوده که امکان استفاده از این سامانه جامع در 30 رشته تحصیلی دانشگاه برای انجام 30 عنوان آزمایش فراهم شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در دانشگاه فنی وحرفه‌ای بیش از 70 درصد دروس برای دانشجویان بصورت عملی ( کارگاهی و آزمایشگاهی) اجرا می گردد در شرایط کرونا، بیشترین آسیب متوجه دانشجویان این دانشگاه شد با راه اندازی این سامانه جامع مشکل ارایه بخش عمده‌ای از آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه مرتفع شد.

دادگر در پایان ابراز امیدواری کرد: با توسعه این سامانه در آینده نزدیک، پوشش کامل رشته های دیگر صورت پذیرد.

گفتنی است در دوران پساکرونا نیز استفاده ترکیبی از آزمایشگاه‌های مجازی توام با آزمایشگاه ها و کارگاه های واقعی باعث کاهش در مواد مصرفی، انرژی و زمان خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما