شناسهٔ خبر: 47650254 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با ابراز تاثر و اندوه از درگذشت معاون سابق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ظریف: سال‌ها تلاش مرادخانی در جامعه هنری ماندگار خواهد ماند

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه در پیامی نوشت: سال‌ها تلاش بی وقفه و زحمات دلسوزانه و مشفقانه زنده یاد مرادخانی در خدمت به توسعه فرهنگ و هنر و زبان و ادبیات فارسی و موسیقی این مرز و بوم همواره در یاد و خاطره مردم و جامعه هنری و فرهنگی کشور ماندگار خواهد ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف افزود: درگذشت اندوهناک برادر و دوست دیرین و فرزانه‌ام علی مرادخانی، شخصیت وارسته هنرمند و چهره خدوم و برجسته عرصه فرهنگ و هنر ایران اسلامی موجب تاثر و اندوه عمیق اینجانب شد. بلای کرونا ستاره درخشان دیگری را از جامعه و فرهنگ ایران گرفت و ما را داغدار کرد.

وزیر امور خارجه اظهار کرد: سال‌ها تلاش بی وقفه و زحمات دلسوزانه و مشفقانه زنده یاد مرادخانی همراه با حسن خلق ایشان در خدمت به توسعه فرهنگ و هنر و زبان و ادبیات فارسی و موسیقی این مرز و بوم همواره در یاد و خاطره مردم شریف ایران عزیز به خصوص جامعه هنری و فرهنگی کشور ماندگار خواهد ماند.

ظریف خاطرنشان کرد: اینجانب ضایعه فقدان غمبار آن یار قدیمی را به خانواده محترم مرادخانی و دوستان و همکاران ایشان و اهالی عزیز و شریف فرهنگ و هنر تسلیت عرض می کنم و برای ایشان صبر و شکیبایی و برای آن مرحوم رحمت و غفران واسعه الهی مسالت می‌نمایم.

زنده یاد علی مرادخانی که معاونت سابق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ عهده دار بود، فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی از دانشگاه تهران بود.

وی پس از اتمام تحصیلات خود در سمت‌های مختلف مدیریتی نیز حضور داشت که از آن جمله می‌توان به مدیریت تولید فیلم و عکس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۶۳ تا ۱۳۶۵)، مدیریت همکاری‌های سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷)، مدیریت مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۸۳ تا ۱۳۸۶)، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۷۳ تا ۱۳۸۷) و مدیریت موزه موسیقی (۱۳۸۷ تاکنون) اشاره کرد.

تاسیس خانه موسیقی ایران با همکاری هنرمندان موسیقی، مدیر تولید مجموعه زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان (امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، نیز برخی دیگر از فعالیت‌های زنده یاد مرادخانی را تشکیل می‌دهند.

نظر شما